{ kotiin }

09.10.2012

Täällä vielä aamun pimeässä me pakkaillaan viimeisiä kamoja kasaan. Aamupalan jälkeen kohti lentokenttää ja sitten kotiin päin.
Seuraavat postaukset sitten tutuista maisemista – ja jotain ihan muuta kuin aurinkoa. Koska kotona ollaan vasta ensi yönä, menee ainakin huominen päivä vielä toipumiseen. Mutta josko loppuviikosta olisi taas iskussa ja herättelisi blogin arkisempaan asuunsa.

Kivaa päivää kaikille!

 


{ viimeistä viedään }

08.10.2012

Vika kokonainen lomapäivä. Yritin juuri auringossa silmät suljettuina saada mieleeni kuvan synkästä ja kylmästä Suomesta. Niistä harmaan sateisista päivistä, joina toivoo edes auringon pilkahtavan pilvien lomasta. No, ei onnistunut mielikuvamatkailu – ja ehkä ihan hyvä niin.

Aikalailla on jo koti-ikävä. Ikävä omaa sänkyä, omaa peittoa, omaa tyynyä jne. Inhottaa oikeastaan jo tämä jatkuva hikisyys, kaipaan puhtaita vaatteita ja puhdasta oloa. Niin, ja kaipaan sitä omaa kotia myös. Joka päivähän se on kuitenkin ollut mielessä jollakin tasolla. Remontti ja kaikki muukin.

Mutta huominen päivä menee matkustamiseen, joten nyt nautitaan vielä hetki. Energistä viikon alkua teille!

 


{ shopping }

04.10.2012

Koska eilen oli kivan pilvinen päivä, jalkauduin pienelle ostoskierrokselle. Kuten edellisessä mainitsinkin, niin mitään ihmeempiä ei tässä tilassa itselleen tee mieli hankkia, mutta jotain pientä kuitenkin, vaikka vaan muistoksi lomasta. Minun tapauksessani tämä tarkoittaa kategoriaa hiuspannat, huivit, korut ym. asusteet. Ja parit halvat baltsut oli pakko ottaa kyytiin myös. Jos ne ei ensi keväänä istu omaan jalkaan, niin laitan sitten eteenpäin.

Tosi staili shoppailuasu: Mekon alla on pakko pitää shortseja, koska kumpu vetää helmaa aika kivasti ylös. Ostin muuten shortseihin tälläiset kivat jatkeet, ja mukavasti toimivat nyt pitkien yläosien kanssa. Mulberryn pikkulaukku on ainoa, jota hiukan herkäksi palaneet olkapäät jaksavat sietää. Niin ja jalassa (blogin kautta saadut) Crocsit. Ihan turhaan raahasin mukaani Toryt ja nudet rusettisandaalit, näillä mä kiskon eteenpäin aamusta iltaan lähes päivittäin. Pelastus turvonneille räpylöilleni! Mutta hei, turisti mikä turisti. Vyölaukkua nyt ei vaan tähän hätään löytynyt.

Mutta tänään ei ole pilvistä tietoa ja lämpöasteitakin on sellaiset mukavat 28 niissä harvoissa varjoisissa paikoissa, joita löydän. Eli; Vesipullo ja kirja kainaloon, ja takaisin altaalle.

Kuulumisiin! Kivaa torstaita!

 


{ viikko }

02.10.2012

Viikko lomaa takana, viikko edessä. Alan pikkuhiljaa päästää fiilikseen, rentoutua ja nauttia ihan vain olemisesta. Aivojen narikkaan ripustaminen ei yksinkertaisesti ole mulle ihan niin helppo juttu. Pitäisi opetella rentoutumaan tavallisen arjenkin keskellä.
Mutta se on selvä, että remonttia ja suurempia sisustussuunnitelmia ei ole viikkoon tullut mietittyä. Täällä nuo kaikki tuntuvat niin kauhean etäisiltä. Oma melko skandinaavinen tyyli ei käy yksiin espanjalaisten krumeluudejen kanssa. Hayn Toy -tuoli katukahvilassa rauhoittaa silmää ja tekee olon kotoisaksi.
Shoppailumahdollisuudet täällä olisivat loistavat, vaan tässä tilassa ei vaatteiden katselukaan tuota minkäänlaista mielihyvää. Iltaisin jalat ovat sen verran kuitenkin turvoksissa, ettei suurempia kenkähankintojakaan kannata edes miettiä. Mieheni mielestä on toki erittäin käytännöllistä lähteä matkaan raskaana olevan naisen kanssa. 😉 Mutta vauvan vaatteita käteni hiplailee jatkuvasti. Hypistelen ja ihastelen, vaan en niitäkään uskalla vielä ostaa. Kukkamekkoa vai ruutuhousuja?

Mutta mitäpäs tässä kummempia. Oikein mukavaa tiistaita sinne!

 


{ lämmin tervehdys }

28.9.2012

Terveisiä uima-altaalta. Ei vaan, mä istun hotellin respassa, koska tämä netin kantavuus on hotellissa ajoittain ihan olematon. Siispä loma lomana, ja postauksia harvakseltaan seuraavat pari viikkoa. Heh, mulla oli kuviakin enemmän kuin yksi, mutta en vain saa ladattua niitä tänne. Voihan vihne!

Ihan täysin ei ole ainakaan mulla lomavaihde vielä päällä. Tuleva remppa kutkuttelee takaraivossa ja jotenkin olo on levoton. Juuri nyt kun voisi olla myös laittamassa kotia kuntoon. Mutta yritän sulkea moiset ajatukset mielestäni ja keskittyä olennaiseen, eli lepäämiseen.
Laittelen kuulumisia ja muutakin tässä lopppuviikon aikana. Kivaa perjantaita!

 


{ viikonloppu kuluu }

22.9.2012

No ainakin ihan liian nopeasti. Anomus vuorokauden lisätunneista ja viikon lisäpäivistä on täten lähetetty. Aika ei nyt tunnu millään riittävän kaikkeen ja parikin projektia tuntuu syövän aikaa ihan kivasti.
Talolla on jatkettu purkutöitä ihan mukavin seurauksin. Kellastuneiden kattolevyjen (siis mitä ne pahvit on oikeelta nimeeltään?!) alta löytyi alkuperäiset puukatot helmipontein, ja samalla 10 senttiä lisää huonekorkeutta. Lastulevyjen alta puuseinää jne. Tuntuu vain, että sitä purkamista on vaikka kuinka. Tänään tuli taas hetkellisesti sellainen “tässä menee ikuisuus -fiilis”. Mutta toisaalta, kiirekös meillä.
Itse olen hyödyntänyt paikalla oloni lattioiden rapsutuksella ja lakaisulla. Keräillyt nauloja ja ruuveja, ja toiminut sitten ihan vaan pizza-taxina. Olutkauppaan, ei kuitenkaan ole enää komennettu 😉

Remonttipölyn lisäksi olen pölyttänyt kylppärissä kuivaharjaillen sääriäni. Huh, pitäisi olla sellainen puukäsityöluokkien imuri tuolle irtoavalle iholle. Ja hengitysmaski tai jotain. Olen lätrännyt kuorinta-aineilla ja levittänyt kolmessa päivässä melkein pari purkillista kropparasvaa iholleni.
Tämä projekti numero 2 olisi toki ollut järkevää aloittaa jo aikoja sitten, tai huolehtia ihostaan ihan päivittäin, mutta minkäs teet. Jospa tänään illalla saisin levitettyä jo ensimmäisen satsin jotakin väriä sääriini, jottei tiistaina näyttäisi ihan kynityltä broilerilta bikineissään. Tai kalkkunalta ottaen huomioon tämänhetkisen ruumiinrakenteeni.

Mies oli varannut mulle ajan jalkahoitoon. Ehdinkin jo pelätä, että kuljen koko loman ajan sukat jalassa. Seuraavaksi pitäisi kai aloittaa pakkailujen miettiminen, nostaa sandaalit (ja ne bikinit) esiin, sekä hakea matkalaukut. Tuntuu, että hommaa on vaikka miten, mutta onneksi se on mielekästä sellaista!

Yritän ehtiä vielä huomenna tai maanantaina blogiin, mutta Fb:ssä sitten ainakin jotain pikaista päivitystä. Mukavaa viikonloppua kaikille!

 


{lukijaillasta terveisiä }

17.9.2012

Eilen sunnuntaina tosiaan vietettiin ensimmäistä blogini lukijailtaa. Tapahtuman järjestäjänä oli KappAhl, joka tarjosi sekä Uuden Kuun, että Secret Wardrobe– ja Oi mutsi mutsi -blogin lukijoille, kivan privaatin shoppailuillan.
Itse olen tosi tyytyväinen eilisen antiin, musta oli han mahtavaa että lukijoitani tuli paikalle täysi ryhmä, ja pääsin sanomaan vastavuoroisesti hei teille kaikille, jotka luette blogiani. Iso kiitos, että tulitte mukaan ja ihan oikeasti tuntui hienolta nähdä ihmisiä, jotka lukevat elämästäni ja ajatuksistani.

KappAhlin valikoimista uusi It’s all about being friendly-mallisto taisi nousta hitiksi. Itse ainakin ihastuin kovasti. Toinen hitti, ainakin mun lukijoiden keskuudessa taisi olla pitsitunika, joka tarttui myös omaan käteen. 🙂 Itse teinkin ostoksia kolmelle hengelle, mutta laitan kuvia hankinnoista teille myöhemmin. Myymälävalaistus kun ei ole amatöörikuvaajalle se kaikkein helpoin!

Me bloggaajat saamme aika paljon kutsuja erilaisiin tilaisuuksiin ja showroomeille, mutta mikä itseäni ainakin ilostutti juuri tässä eilisessä, on se, että myös lukijat jotka seuraavat blogeja, tulevat kutsutuksi huolimatta siitä onko heillä itsellään blogia vai ei. Toivonpa todella, että tämän kaltaiset yhteistyöt yleistyisivät, ja sekä bloggaajat, että lukijat saisivat enemmän tilaisuuksia yhteisiin juttuihin. Pienen gallupin pohjalta, tämä olisi myös lukijoiden mieleen, joten vedän johtopäätöksen, jonka pohjalta tuomitsen illan onnistuneeksi kaikkien osapuolten kannalta.

Täytyy myöntää, että vaikka alkuraskauden väsymyksen jälkeen olen itseni aika energiseksi tuntenutkin, niin kyllä se unen ja levon tarve vain on kasvanut. Kun yöllä kahden aikaan pääsin kellistämään omaan sänkyyn, tuntui, kuin olisi kevyen shoppailun ja bussissa istumisen sijaan tanssinut muutaman tunnin yökerhon pöydillä (sikäli kun minulla ei kyseisestä ajanvietteestä ole ollenkaan kokemusta). Mutta kivaa oli, ja sehän on pääasia!

Kiitos vielä kaikille paikalla olleille lukijoilleni ja Kappahlin väelle!

Ja ihan loistavaa viikon alkua kaikille!

 


{ tervehdys sairastuvalta }

05.9.2012

Jees, kaksi päivää se vaati päiväkotihoitoa, että saatiin syksyn ensimmäinen kuumeinen räkätauti käyntiin. En edes halua ajatella, mikä putki tässä on edessä. No toisaalta, mies on kröhinyt jo kolmatta viikkoa, eli onhan noita pöpöjä ja tauteja liikkeellä muutenkin.
Me uskotaan nyt Alman kanssa girl poweriin, ja aiotaan vakaasti pysyä miesväkeä vetreämmässä kunnossa. Ihan siis tahdonvoimalla!
Tänään oli neuvolapäivä. Siellä se pieni sydän pumputti aika haipakkaa. On se vain niin herttaista kuultavaa. Ihan jo tuon pumputuksenkin tähden, yritän nyt tankata vitamiineja ja ulkoilla aurinkoisessa syyssäässä.

Tuossa kun Alman kanssa juuri oltiin ulkona, tajusin, että kyllä se uusi takki nyt vain on hankittava. Pitäähän tässä käyttää kaikki keinot jo ihan flunssankin torjumiseksi. Eikös?

Kaunista iltaa, pysykää terveinä!

 


{ sunday snapshots }

02.9.2012

Varsinaista hiljaiseloa koko päivä. Valmistautumista uuteen viikkoon, niin ja uudenlaiseen arkeen. Hui! Olen tänään nimikoinut kasan vaatteita, ja laittanut kaiken valmiiksi huomista ajatellen. Äitiä jännittää, poikaa ei niinkään.
Yöllinen sade hakkasi keltaisia koivunlehtiä maahan. Olo on syksyinen, samoin maisema. Tänään syödään iltapalaa pidemmän kaavan mukaan ja painutaan pahnoille hyvissä ajoin. Sunnuntailta nyt sen enempää voi vaatiakaan.

Leppoisaa iltaa!

 


{ sadonkorjuun aikaan }

01.9.2012

Lauantain päivällistä. Helppo lisuke lihalle on uunissa paahdetut kasvikset. Oikein sopiva ruokalaji tähän sadonkorjuuaikaan. Maistuisi varmasti vielä paremmalta, jos kasvikset olisi itse kasvatettuja. Mutta ehkä ensi kesänä, tänä vuonna näin!

Porkkanatikkuja, puolikkaita kirsikkatomaatteja, sipulin lohkoja, kokonaisia valkosipulin kynsiä ja kesäkurpitsan viipaleita. Pyörittele rosmariinilla ja timjamilla maustetussa oliiviöljyssä. Heitä mukaan sormisuolaa ja hyppysellinen sokeria tai lusikallinen hunajaa. Pelille ja uuniin. 200°C n. 40-50 minuuttia.

Loistava lisuke lihalle, seuraksi maalaisleipää oliiviöljyllä. Helppoa kuin heinän teko! Tulee syötyä huomaamattaan aika kasa kauden kasviksia.
Kiva ruokalaji ihan vain sellaisenaankin rapeakuorisen leivän ja viinilasillisen kanssa. Sopivasti väriä ja makua.

Maistuvaa syyskuun alkua!