{ elokuun viimeinen }

31.8.2012

Hyvä perjantai. Ei ollenkaan hassumpi päivä. Elokuun viimeinen, ja sitten alkaakin syyskuu. Tuokoon se mukanaan uusia tuulia ja onnellisia päiviä. Kesä on nyt ohi.
Syyskuulle on tiedossa paljon ja kaikkea. Monta askelta eteenpäin, monta uutta juttua. Uuden kynnyksellä haluaisin tännekin jotain uutta. Kenties piristän blogia tai keksin muuta hauskaa syksyksi. Mene ja tiedä, saakoon syyskuu näyttää.

neuletakki ja sukat ⎮ Odd Molly
paita ja housut ⎮ H&M mama
saappaat ⎮ Hunter
koru ⎮ siskon tekemä
lyhty ⎮ Nordal

Rentouttavaa viikonloppua ja tunnelmallista perjantai iltaa – elokuun viimeistä!


{ nautiskelua }

29.8.2012

Täällä on eletty hiljaa ja nautiskellen viimeisistä kotiäitipäivistä tällä erää. Tuntuu hassulta, että kaikki se, mikä nyt on välillä jopa puuduttavan yksitoikkoista arkea, on kohta mennyttä. Vaikka edessä on hyvää ja odotettua, kaihertaa mieltä myös pieni haikeus. Eräänlaisen ajan loppu tämäkin. Vaikka ensiviikolla alkava päivähoito ei ihan kokoviikkoista olekaan, tulee arki muuttumaan aika tavalla.
Juuri nyt ne kaikkein arkisemmatkin jutut ovat tuntuneet niin kovin tärkeiltä. Ruuanlaittoa, leivontaa, ulkoilua jne… Tällä viikolla tuossa kaikessa on ollut ihan toisenlainen hohto. Päiväkotivarusteet on hankittuna, lelukorit siivottu ja matkavalmistelujakin tehty.

Ulkona tuoksuu syksy, ja sisällä kelpaa tunnelmoida kynttilän valossa. Illaksi on sovittu playdeitit, viikon kohokohtia sekä äidille, että pojalle. Juuri nyt tiskikone hurisee rauhoittavasti ja nautin omasta iltapäiväteestäni. Kotikin on suht siistissä kunnossa – ainakin hetken aikaa.

Kauhean monta blogijuttua rästissä. Yritän kiriä. Piian testaamasta Color Maskistakin laitan teille saamani raportin. Ehkä jo illalla, jos vain suinkin ehdin.

Nyt toivottelen rauhallista päivän jatkoa!

 


{ syksyyn }

24.8.2012

Pari viikkoa sitten sainkin jo raivattua vaatehuoneesta oman puoliskoni, ja tänään kävin rajuin ottein käsiksi pojan vaatekomeroon. Aika kasa lähti jälleen varastoon odottamaan uutta käyttäjäänsä. Mitään poikien vaatteitahan en vielä uskalla poiskaan laittaa 🙂
Kirjoitettiin myös tarvelistaa syksyksi. Päiväkodin aloittaminen tuo näihin vaatejuttuihinkin hiukan uutta haastetta. Itse kun olen tottunut siihen, että ostetaan kun tarvitaan. Nyt pitää huolehtia, että kaikki tarvittavat kamat ja varusteet syksyä ja talvea ajatellen on hyvissä ajoin kunnossa. Ei riitä, että lähdetään haalarikaupoille talven ensimmäsenä päivänä.
No, suurinta osaa ostoslistassa kuitenkin näyttelivät ihan perus trikoot ja verkkarit. Niitä menee ja kuluu aivan uskomaton määrä. Kurkittiin viime viikolla julkaistua me&i:n uutta mallistoa ja löydettiinkin pari kivan pirteää puseroa syksyksi. Niin, ja löysinpä itsellenikin jotain mukavaa tulevaa arkea ajatellen. Uudet yogapantsit on ainakin hankittava, sillä nämä on mulle kuin toinen iho. Itse asiassa parhaillaan samanmoiset jalassa kirjoittelen tätä. Ruskea velourdress näytti juurikin niin mukavalta ja arkiselta, että sille varmaan löytyisi käyttöä.

Poika ei ihan vielä ole pättänyt ryhtyäkö supersankariksi vai palomieheksi, mutta paloauto-paita miellytti heti. Pöllöihin päädyttiin pienen ohjailun seurauksena. Musta toi on tosi söpö kuvio, vaikkakin kieltämättä tulee maikkarin pöllö hiukan mieleen 🙂

Ihan pikaisesti oli pakko kurkata myös vauvojen mallistoa (olen vannonut itselleni, että mitään vauvajuttuja en osta vielä pitkaan aikaan). No, ei tässä nyt tälle syksylle olekaan pientä puettavana, mutta jos olisi, laitettaisiin omppua ehdottomasti päästä varpaisiin. Oih, ja voih!

kuvat me&i
Ihme siivouspuuska. Nyt vain loppui ne kaapit ja komerot kesken….. Perjantai iloa!

 


{ tauko }

23.8.2012

Nyt on elämä siinä mallissa, että parin päivän blogitauko oli ihan pakollinen. Siskoni kuvasi tälläistä tilannetta yksinkertaisesti: Liikaa muuttuvia tekijöitä. Itse yksinkertaistan entisestään ja totean: Liikaa liikkuvia osia! Ja, siitäkös pieni pääni on totaalisesti pyörällään.
Vaikka kyseessä on pelkästään useamman positiivisen sattuman summa, huomaan stressin nousevan pintaan. Ylipäätään olen aina ollut varsin lahjakas taikomaan stressin tilanteesta kuin tilanteesta. Stressinsietokykyni taas on huomattavasti heikomman lahjan varassa.
Tapasin eilen ihotautilääkäriä villiintyneen akneni vuoksi. Lääkäri kyseli ensimmäisenä stressitekijöitä. No, onhan tässä nyt vähän kaikkea – niitä liikkuvia osia. Entä mitenkä on riittävän unen kanssa? Siinä vaiheessa tajusin itsekin; Yöllä kolmen aikaan aloitettu päivä, vajaat neljä nukuttua tuntia. Johan ne nyt näkyvät ihossakin!

Jos silmät ovat sielun peili, niin nahkani on varmaan ikkuna aivoihini. Hengitän sisään, ja hengitän ulos. Kymmenen tunnin yöunet tekevät ihmeitä. Jalat tuntuvat keveämmiltä, ja jostain syystä ihokin paremmalta. Rauhassa nautitut tuore pulla ja kaakao, antavat tarvittavan tauon päivään. “Aivot narikassa” on olotila joka sopii minulle äärettömän hyvin.

Stressitöntä arkea teillekin!

 


{ ta det lugnt }

14.8.2012

Mä olen nollaillut. Nyt on komerot ja vaatehuoneet siivottu, parittomat sukat paritettu uudelleen ja sekalainen roina lajiteltu asiaan kuuluvalla tavalla: Olen valmis syksyyn. Itse asiassa tänään olimme ensimmäisellä tutustumiskäynnillä päiväkodissa, ja muuttuva arki konkretisoitui oikein kunnolla tajuntaani. Hui! Vaan ehkäpä tästäkin selvitään.
Itse olen opetellut ottamaan taas rennommin. Pienet päikkärit tai mukavan jännä dekkari vie ajatukset kivasti arkihuolista pois. Olen vakaasti päättänyt uhrata suuremman osan arkeani kirjoille ja lukemiselle. Tuo aika kun maksaa itsensä niin monin verroin takaisin. Ja nyt kun telkkaria ei taloudessamme enää ole, jää lukemiselle luonnollisemmin oma aikansakin.


No, nyt on aika taas oikaista ja käydä yhden Läckbergin loppuratkaisun kimppuun. Koko asunnossa leijaillee suloinen kanelin tuoksu. Leivoin iltapäiväherkuksi kanelimantelibiscotteja. Nam!

 


{ gone to the beach }

05.8.2012

Sellainen puolipilvinen ja tuulinen sää, että ihan uimaan ei uskaltauduttu, muttu muuten keksittiin rannalla kyllä tekemistä. Leivottiin hiekkakaukkuja ja katseltiin taivaalla leijailevia hurjapäitä. Hiekkaa taidettiin kuljettaa kotiin sen verran, että imuriinkin on vielä tartuttava.
Otettu lungisti muutenkin; Sunnuntai päivällinen nautittiin pitseriassa, ja pedit on yhä tekemättä. Skarpataan taas huomenna!

Leppoisaa iltaa!

 


{ fredagsmys }

03.8.2012

Mukavan vilpoinen ja viihtyisä parveke on nyt otettu virallisesti käyttöön viikonlopun kunniaksi. Kesän viimeisiä mansikoita nautitaan ananaksen kera; Paras mahdollinen kesäherkku. Nesteytyksen suhteen ollaan vesilinjalla – kuinkas muutenkaan, ja hämärän tullen sytytellään ensimmäiset kynttilät. Oikein viihtyisää ja mukavaa.

Perjantaikivaa kaikille!

 


{ ainahan se on mielessä… }

01.8.2012

Nimittäin loma! Eikös ne niin siinä mainoksessakin sanoneet?
Lomakuume iski jo keväällä, samaan aikaan kuin takaraivossa leijui tieto siitä, että tänä kesänä meillä ei olisi yhteistä kesälomaa ollenkaan. Itselleni pako Suomen ilmastosta sopii parhaiten silloin, kun päivä on lyhimmillään ja maisema musta kuin kyntöpelto; Eli marraskuussa. Niinpä loma varattiin, ensimmäinen etelänmatka lapsen kanssa. En jännitä lentoja, enkä pärjäämistä muutenkaan, mutta toki lapsen kanssa matkustaminen on erilaista kuin rantalomat aikuisten kesken.
Kevät sitten treenattiin, tarkoitus kun oli lähteä reissuun timmimmässä kunnossa kuin koskaan. No, iloinen yllätys saikin vatsanseudun litistymisen sijaan pömpöttämään oikein kunnolla, ja pikkuhiljaa karu totuus bikinien sopivuudesta valkeni. Kroppa muuttui, ja samalla muuttui lomasuunnitelmatkin. Erääänä yönä heräsin nimittäin kamalaan painajaiseen: Synnytin lentokoneessa! Vaikkei skenaario nyt mikään kovin todennäköinen ollutkaan, aloin pohtia lentokoneen ahdasta istumatilaa, ja yli 180 senttisen ihmisen istumamukavuutta rantapallo sylissään lähes seitsemän tunnin ajan. Ehkä vielä menomatkalla, mutta entä kahden viikon kuluttua kotiin palatessa!? Niinpä ei auttanut muu kuin siirtää lomaa, ja päättää lähteä matkaan jo syyskuussa.
Ja kylläpä kannatti siirtää matkaa, sillä nyt on pelko ja murhe poissa, ja tilallla innokas matkakuume. Odotan yhteistä aikaa, iloa ja naurua, ikimuistoisia hetkiä perheen kesken – niistä kai loman kuuluukin koostua. Ja oikeastaan, mitä pikemmin sitä lomaa saadaan, sen parempi! Ensi kuussa kuulostaa oikeastaan aika ihanalle!
Biksut, shortsit, hameet ym. pakkasin ensi kesää odottamaan. Siellähän ne säilyvät. Olen päivittänyt lomavaatteita suuremmilla bikinin yläosilla, mukavilla mekoilla ja yhdellä kokouikkarilla. Laukku- ja kenkärintamalla pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa.

Alla muutamia juttuja, joita aion vielä syys-lokakuun vaihteessa käyttää. Kuvat lainattu, ja linkit vievät ostopaikkoihin.

1. Nome sandaalit, nämä yksilöt myytiin loppuun kirjoittaessani tätä postausta, mutta linkistä pääsee muihin sandaaleihin. 2. Vertbaudet äitiysuikkari 3. Tine K korikassi 4. Tommy Hilfiger maximekko

Hassua, miten jo pelkkä loman suunnittelu ja odottaminenkin saa ihmisen rentoutumaan!
Aurinkoista elokuuta kaikille!

 


{ what’s the story morning glory }

31.7.2012

Heinäkuun viimeiseen on herätty toiveikkain mielin. Aurinko valtaa taas itselleen tilaa, ja ilmassa on kaikki mahdollisuudet kauniiseen kesäpäivään!
Olen tässä muutenkin yrittänyt viimeaikoina sellaista tietoista positiivisen ajattelun heräämistä. “Tänään on hyvä päivä, tänään voin olla onnellinen”. Ja, niin kornilta kuin tuollaiset lausahdukset kuulostavatkin, alkavat ne ennen pitkää myös toimia. Koita vaikka!
Mutta ennen kuin nyt annan itsestäni ihan ärsyttävän energisen ja positiivisen kuvan, toivottelen vain aurinkoista tiistaita teille kaikille!  Hyvää huomenta, ja hyvää päivää!

 


{ what's the story morning glory }

31.7.2012

Heinäkuun viimeiseen on herätty toiveikkain mielin. Aurinko valtaa taas itselleen tilaa, ja ilmassa on kaikki mahdollisuudet kauniiseen kesäpäivään!
Olen tässä muutenkin yrittänyt viimeaikoina sellaista tietoista positiivisen ajattelun heräämistä. “Tänään on hyvä päivä, tänään voin olla onnellinen”. Ja, niin kornilta kuin tuollaiset lausahdukset kuulostavatkin, alkavat ne ennen pitkää myös toimia. Koita vaikka!
Mutta ennen kuin nyt annan itsestäni ihan ärsyttävän energisen ja positiivisen kuvan, toivottelen vain aurinkoista tiistaita teille kaikille!  Hyvää huomenta, ja hyvää päivää!