{ kesä maistuu mustikalle }

29.7.2012

Sunnuntai on jatkunut samalla kesäteemalla, kuin viikonloppu tähänkin asti. Vaihdoimme vain vilpoisempaan miljööseen, eli järvelle. Grillausta, soutelua, uimista, saunomista ja mustikoiden poimintaa. Kaikin puolin varsin mukava sunnuntai päivä.

Huomenna leivotaan jotakin mustikkaista, se on ainakin varma.
Kaunista kesäiltaa!

 


{ ulkona }

15.7.2012

Ollaan vietetty sunnuntaita aikuisten kesken. Kahdenkeskeistä laatuaikaa, tai miksikä sitä nyt kukakin haluaa nimittää. Koska Porissa vietetään parhaillaan Pori Jazzeja, kävimme nopeasti kuuntelemassa musiikit, haistelemassa fiilikset ja tietysti syömässä.

Heikompi luonne olisi sortunut fudgeen, mutta tällä tytöllä piti selkäranka – kerrankin! 🙂

Illan lopuksi lampseimme leffaan (jees, kunnon popparit sun muut kainalossa). Elokuvan trailerin perusteella odotin totaalihömppää, mutta loppua kohti huomasin pillittäväni aika vuolaasti. No, hyvä leffa, mutta kannattaa nakata nessut käsilaukkuun – vaikka vain kaiken varalta.

Mutta nyt untenmaille. Iloa uuteen viikoon!

 


{ havahtuneena }

11.7.2012

Ajatella; Viikko ilman blogia, lähestulkoon ilman koko tietokonetta ja puhelinta. Olen lomaillut! 🙂
Täytynee myöntää, että on tehnyt hyvääkin. Olen nollannanut ja levännyt. Lukenut ja laiskotellut. Leiponut, laittanut ruokaa ja perannut ne 30 litraa mansikoita pakastimeen. Enkä oikeastaan ole kaivannut edes kummoisiakaan kesäkelejä. Sadepäivinä on ollut hyvää aikaa selvitellä vaatehuoneen kaaosta ja sekalaisia lelukoreja.

Lupasin miehelle “keskiviikon kunniaksi” pitsaa. Sitä siis tarjoilaan nyt. Itsekin kaappasen osani, ja painun sohvan nurkkaan katsomaan leffaa. Näihin tunnelmiin onkin oikeastaan ihan kiva lopetella viikon mittainen “blogikesäloma”. Huomenna uusin jutuin ja varmasti levänneenä 🙂

Mukavaa ja tunnelmallista iltaa teillekin. Melkein tekisi mieli nostaa tunnelmaa vielä kynttilöitä poltellen, mutta kun asunto on viimein saatu hiukan viileämmäksi, luulen kynttilöiden lähinnä vain latistavan tunnelmaa 🙂

 


{ terveisiä }

05.7.2012

Heips, ja terveisiä Korkeasaaresta! Me ollaan vietetty pientä kesälomaa Helsingissä, ja matkan kohokohtana vierailu eläintarhassa. Koska Muumit olivat viime kesänä niin hurjan pelottavia, oli tämän vuoden toivomuksena päästä eläintarhaan katsomaan apinoita.
Ihana sää; Lämmin, mutta ei tukalan kuuma. Itsellänikin on jo piiiitkä aika viime kerrasta korkeasaaressa, mutta aika samanlaiseltahan paikka vaikutti. Suuri osa eläimistä nukkui piilossa, mutta kaipa se homman hienous on juurikin siinä, että kurkistellaan ja katsotaan, josko nähtäisiin jotakin.

Vaikka me apinoita kovasti odotettiinkin, niin sydämet suli kyllä ihan toisenlaisille söpöläisille. Olisin voinut kotiuttaa vaikka koko kasan mangusteja.

Kaiken kaikkiaan oikein ihana matka, ja kiva irtiotto arjesta. Tosin tähän asuntoon palatessa ei kyllä tullut mitään homesweethome -tunnetta, lähinnä oli vain kiva olla pois 🙂
No, nyt palaillaan arkeen ja setvitään pyykkikasat. Niin, ja auringosta pitäisi myös nauttia – vielä kun sellaista on!

Kivaa torstai päivää teille!

 


{ yksin }

30.6.2012

Vaikka hyvä seura, ja yhdessäolo, ovatkin elämän suolaa, osaan nauttia myös pienistä hetkistä yksin. Kovin harvoin tulee vietettyä aikaa vain ja ainoastaan itsensä kanssa.
Tämän lauantai illan nautin hiljaisuudesta, ja hämärästä. Selailen pinon naistenlehtiä, joita ei muka ole ollut aikaa viikolla lueskella. Syön näkkäriä pelkän rasvan kanssa, ja juon ison mukillisen kuumaa kaakaota. Tuo makupari vie muuten jonnekin kauas lapsuuteen.

Yksinäiseksi ei kenenkään tulisi itseään tuntea, mutta sellainen taito nauttia hiljaisuudesta ja omasta seurastaan on aika voimaannuttavaa. Pystyn hyvin ymmärtämään erilaisten retriittien ja meditatiivisten lomien suosion. Herään nimittäin huomenna aivan varmasti virkeämpänä kuin koskaan.

Tunnelmallista kesäkuun viimeistä iltaa. Yksin tai yhdessä.

 


{ aamukahvia }

30.6.2012

Aamupalan kanssa tökkii pahasti, mutta ilman kahvia ei käynnisty mikään päivä. Viikonlopun kunniaksi hiukan erilainen aamukahvikokemus, nimittäin Starbucksin Ready-to-drink-juomien maistelua.
Joku varmaan muistaa starbucks tuli meille -postaukseni reilun vuoden takaa. No, näköjään aina kannattaa toivoa, tosin hiukan viiveellä tuolla päässä näitä toiveita täyttävät. 🙂

Ei varmaan tarvitse erikseen kertoa, että nämä maistuvat taivaalliselta. Ja suosittelen muuten maistamaan uutta Vanilla-makua. Tämä tulee olemaan mun kesäherkku 2012!

Reipasta launatai aamua!

Sumpit saatu blogin kautta….

 


{ cover my phone }

26.6.2012

Olen taas ottanut yhden askeleen kohti nykyaikaa; Olen nimittäin hankkinut uuden älykkään puhelimen, ja siirtynyt sivistyneistön joukkoon 🙂
Totuus on se, että en ole helposti puhelimesta innostuvaa tyyppiä. Mulla kännykkä lojuu useimmiten äänettömällä jossakin laukunpohjalla tai yöpöydällä. Yleisesti on myös lähipiirissä tiedossa, että en vastaa puheluihin tai tekstiviesteihin välttämättä saman vuorokauden puolella. Puhelimeni voi helposti unohtua naapurikaupunkiin, ja selviän mainiosti ilman sitä.
No, mutta nyt sanoi vanha Nokia sopimuksensa irti, ja oli aika kunnostautua uudella kapulalla. Koska ajattelin tässäkin asiassa bloggailun helppoutta, valitsin iphonen. Josko olisin helpommin tavoitettavissa, niin puhelimitse, kuin sähköpostitse. Nyt mukana kulkee myös kohtuullinen pikkukamera, eikä aina tarvitse kantaa isoa järkkäriä, tai kameraa ylipäätään erikseen. Ehkä enemmän realitypostauksia tulevaisuudessa? Mene ja tiedä…

Jees, mutta helppo siis arvata, mitä olen surffaillut tänään netistä: No suojia ja kuoria uuteen puhelimeen tietysti!
Alla muutama suosikkini. Mulberry järkevä, ja kohtuuhintainen, Shopbopin kolme räväkkää vaihtoehtoa, tai sitten LV:n hiukan ylellisemmät suojat. Hhmmm…

Kuvat lainattu, ja kuvateksti linkitetty.

1. Mulberry 2. Marc By Marc Jacobs 3. ja 4. Tory Burch 5., 6. ja 7. Louis Vuitton

 

 


{ juhannusvieraina }

23.6.2012

Sää hemmotteli juhannusaattona. Kyläiltiin eilinen päivä vanhemmillani ja nautittiin ulkoilmasta. Nappasin joitakin kuvia rehevästä puutarhasta. Ei jää varmasti epäselväksi, mistä rakkauteni puutarhanhoitoon kumpuaa 🙂 No, tämä vuosi nyt muiden tiluksia katsellen…

Tälle päivälle lupasi sadetta. Ehkä kuitenkin ennemän perinteinen juhannussää…

Turvallista juhannuksen jatkoa kaikille!

 


{ mitä kuuluu }

21.6.2012

Pahoittelen pientä blogihiljaisuutta. Kesäkuu on ollut kiireinen, ja vierähtänyt aivan liian nopeasti. Viimeisen viikon aikana koneen ääressä on tullut vietettyä ennätyksellisen vähän aikaa.

Uutta kotia ei edelleenkään ole löytynyt. Varteenotettavat vaihtoehdotkin ovat yhtä vähissä kuin keväällä. Olen alkanut henkisesti valmistautua syksyyn ja talveen tässä asunnossa. Kieltämättä ajatus on vaatinut jopa hurttia huumoria ollakseen edes siedettävä. No, minkäs teet!
Tähän asti tämän asunnon “sisustaminen” on ollut lähinnä tarvittavien tavaroiden ja kalusteiden varastosta hakemista, ja jonkinlaista “selviämistä”. Ehkä itse viihtyvyyden lisäämiseenkin kannattaisi alkaa pikkuhiljaa panostaa. Jää nähtäväksi tuoko syksy jokinlaisen pesänrakennusvietin mukanaan 🙂

Kesäkuussa olen myös sparrannut itseäni ryhtiliikkeen kanssa. Kilometrejä on tullut tossunpohjiin ja fillarinrenkaisiin. Olen vaihtanut keskiyölle venähtäneet illat kunnon yöuniin ja kello kuuden aamulenkkeihin. Fiilis on kohdallaan, ja motivaatiokin sai uutta puhtia. Mutta siitä sitten myöhemmin lisää.

Tavalliseen tapaan juhannus jätetään juhlimatta, ja odotellaan lähinnä vain kunnon kesän alkamista. Onneksi tänään näyttää jo lupaavalta! Ehkä tässä vielä tulee kesävaatteillekin käyttöä ja rantakassin saa heittää olalle. Elän ainakin toivossa!

 

Aurinkoa ystävät!

 


{ rom1•2•3 }

18.6.2012

Hauska juttu sattui tässä taannoin, hauska jo ihan senkin vuoksi, että tämä on vallan mainio esimerkki tuuristani!
Reilu kuukausi sitten norjalainen sisustuslehti rom1•2•3, otti minuun yhteyttä, ja pyysi voida käyttää erästä Pinterestissä paljon pinnattua kuvaani. Olin toki erittäin otettu, ja suostuin tarjoukseen oitis. Vaan, kun aloin etsi iphoton uumenista alkuperäistä kuvaa, jossa resoluutio riittäisi painokelpoiseen tavaraan, tajusin, että sitä alkuperäistä kuvaa ei ole missään!!! Vaikka oikeasti olen pahimmanluokan kuvahamstraaja, ja siivoan konettani aivan liian harvoin, ei kuvia löytynyt yksinkertaisesti mistään. Damn, kylläpä harmitti!

Lehti oli kuitenkin niin halukas käyttämään kuvaa, että halusivat kuitenkin sen pienennetyn version kuvasta. No, eipä tuolla resoluutiolla tullut keskiaukeamaa valloitettua, mutta perjanaina kun postilaatikkoon kolahti itselleni täysin uusi tuttavuus sisustuslehtien saralta, löytyi tuttu kuva eräästä sivunkulmasta. Elävästi kömpi mieleeni kohtaus Monsterit Oy -leffasta, olin iloinen kuin Masi Pallopää 🙂

Siellähän se piskuinen kuva DIY-lehtilaatikosta keikkuu. Todennäköisesti jää sivunkääntäjän sormen alle 🙂

Mitä tuohon lehteen tulee, se vaikutti tosi kivalta. No, seurailen itse paljon norjalaisia sisustusblogeja, joten tyyli on tehnyt vaikutuksen ja miellyttää silmääni. Harmi, etten ole nähnyt lehteä Suomessa, tästä voisi numeron silloin tällöin jopa ostaa….

 

Aurinkoista maanantaita. Se olisi sitten juhannusviikko!