{ joulureseptejä }
Porkkanalaatikko
0,5kg kuorittuja porkkanoita
Terveisiä Emilian Keittiöstä, vaviskaa Saarioisten äidit!
{ päivä keittiössä }
{ juhlitaan isiä }
{ maanantain makeat }
{ sillä aikaa }
Sillä aikaa kun ulkona on pauhannut mahdoton syysmyrsky ja blogissa on ollut hiljaista, olen viritellyt omaa pyörremyrskyäni täällä sisätiloissa. En tiedä, voiko puuhailujani kutsua siivoamiseksi, koska koko talo on oikeastaan sekaisempi kuin ennen projektin aloitusta, mutta toivon todella, että lopputulos on jotain muuta.
{ blueberry muffins }
{ ähky }
>
{leivontapäivä}
Nämä herkkuset eivät sisällä lainkaan voita, tai muita kovia rasvoja, vaan leivontaan on käytetty auringonkukkaöljyä. Ihan rypsiöljykin käy, mutta sattui nyt vaan tuo pullo käteen.
Leseet ja manteli antaa muffineihin ainakin terveellisen vivahteen, ja sokerin määrää voi hiukan ohjeesta pienentää, jos haluaa terveellisemmän vaihtoehdon. Eli enemmän sellaisen aamiaismuffini tyyppisen.
Nyt kuitenkin ihan kaikilla herkuilla. Päälle sirottelin vanilja- ja tomusokeri sekoitusta.
Leseinä käytin neljän viljan lesesekoitusta, mutta mikä vain käy, mitä kaapista sattuu löytymään.




































