{ taas mennään }

22.8.2014

Tämän illan tunnelmia. Laukun pakkausta ja aikataulujen hiomista. Tiedossa aikaista heräämistä ja autossa istumista. Blogijuttuja ja laadukasta siskoaikaa.

matkalaukku

Sadetakki ja korvatulpat. Check!

Arvaatte varmaan! 😉

Ihanaa viikonloppua! Pus!


{ hyvä tiimi }

14.8.2014

Jep, ihan kuin ei olisi kotona tarpeeksi hommia, sitä pitää lähteä vielä heiluttelemaan maalitelaa muuallekin. Mutta, niin hullulta kuin se kuulostaakin, tämä on kivaa, ja käy jonkinlaisesta parisuhteen laatuajasta. Kerrankin on aikaa jutella ja vitsailla. Ei telkkaria tai tietokonetta, ainoastaan hyvää seuraa. Sen verran paljon on yhdessä tehty, että työnjakoakaan ei oikeastaan tarvitse sen suuremmin edes pohtia. Ollaan loppujen lopuksi ihan hyvä tiimi!

remontti 2

Nyt suihkuun pesemään maaliroiskeet hiuksista. Sen jälkeen itsensä saa palkita kunnon chorizo pitsalla! Tiedossa siis lisää laatuaikaa!

remontti 1

Hauskaa iltaa teillekin!


{ piknikillä }

06.8.2014

Eväsretki omassa pihassa on ihan kiva päätös kesälomalle. Eväätkin enemmän lasten mieleen, ehtii sitä kaurapuuroa taas arkena puputtamaan. Eskarin aloittajalle pieni kirjalahja, ja ilmassa oli melkein juhlan tuntua.

Katsellessani blogia taaksepäin, huomaan kesän olleen melko lapsipainotteinen. Ihmekkös tuo, tätä se elämä on pääosin ollut. Elämääa kotona, kahden lapsen kanssa. Jossain määrin uudenlainen arki astuu omaankin elämääni, kuvioihin tulee aina syksyn myötä uusia juttuja, ja se oma tunti kaivetaan taas naftaliinista.

Tuntuu hiukan kaksinaamaiselta edellisen vuodatuspostauksen jälkeen sanoa, että kaipaa jo arkea, mutta niin teen. Niin haikealta kuin uusi alku tuntuukin, tuovat rutiinit ja aikataulut turvaa arkeen. Oikeastaan tuntuu hienolta virittää vekkari pirisemään ja tuntea elävänsä jossakin rytmissä. Joskaan meillä nyt seitsemää pidempään on muutenkaan kesällä nukuttu.

piknik2

Kiitän kovasti edelliseen postaukseen jättämistänne kommenteista. Helpottavaa kuulla, ettei ole yksin herkkyytensä kanssa!

piknik7piknikillä piknik3 piknik8

Näihin tunnelmiin loppuu kesä 2014. Joskin sää hellii meitä aika kesäisin mielin vielä varmaan jonkin aikaa.

Ihanaa alkanutta, tai alkavaa, arkea kaikille. Koitetaan löytää siitä ne parhaat puolet – kultareunukset ja hopeavuoraukset!

Pus!


{ ristipistoja }

23.7.2014

Hellouuuu!
Iltaterkut. Ihan pullamössöpäiväksi mennyt tämä keskiviikko, mutta minkäs teet, kun maistuu niin hyvälle. Pari viikkoa olisi tätä kesärentoilua vielä edessä, sitten arki muuttuu hiukan toisenlaiseksi. Hassu fiilis; Tavallaan odottaa arkea, rutiineja ja rytmejä, mutta toisaalta toivoisi voivansa pysäyttää ajan juuri tähän.

Tosi aurinkoinen ja kesäinen fiilis. Ei tee mieli pukea mitään mustaa ylleen, vetää mielummin jopa pikkuisen romanttisen puolelle – ainakin, mikäli katsoo puseron ristipistoruusuja. Sininen ja valkoinen, kesän varma väripari!

ODD MOLLY Nectar L:S Blouse

Farkkushortsit ja vyö H&M, paita Odd Molly, kengät Zign.
Otsispalmikosta, tai paremminkin otsiskriisistä, oli juttua tänään Instagramissa.

Mä painelen nyt syömään ainakin yhden piirakkapalan vielä! 🙂

Ihanaa iltaa!


{ kesäelämää }

22.7.2014

Polttavan kuumaa, ja lamaannuttavan hikistä. Tätä on kunnon kesäkelit!
Joskin mitään ihmeellistä ei sitten jaksakaan tehdä. Hengaillaan ulkona, syödään epäterveellisesti ja ollaan vaan. Kylmää vettä puutarhaletkusta leikkeihin. Suolatikkuja, herneitä ja jäätelöä ravinnoksi. Voihan laiskuus!

bikineissä

No, mutta tätä se kesä on, ja tätä sen kuuluukin olla. Ehtii sitä sitten ensi kuussa itsensä kasaamaan ja ottamaan ryhtiliikkeen. Kotityöt eivät ole koskaan karanneet minnekään!

hellepäivä

Ja vaikka tämä ulkona löhöäminen ei varsinaisesti täytä minkäänlaisen työn kriteerejä, ajattelin silti viettää tänäänkin siestaa. Olla vielä rennommin, jos mahdollista! 🙂

hellepäivänä

Ja iltapäivällä taas uimaan. Siinäpä ne päivän ohjelmat!

Nautitaan kesästä!

kaulakorut | Lumoan ja Pernille Corydon
käsikorut | ei tietoa
bikinit | jostain nuoruusvuosilta


{ eiliseltä }

21.7.2014

Muutama kuva vielä aurinkoiselta sunnuntailta. Aamupalaa ja aurinkoista Kirjurinluotoa.

sunnywalk 3

Herrasmies seurassa tietenkin; Matkassa mukana Rillan Gorilla ja mun Velipuolikuu.

porissa2

Oltiin sen verran ajoissa liikenteessä, että Kirjurin kesäkahvila oli vielä kiinni…

sunnywalk 1

Mutta keskustassa meitä hemmoteltiin. Oli lattea ja jäälattea, croisanttia ja mansikkaleivosta… 🙂

porissa3

Ihan huippu viikonloppu!

porissa

Aurinkoista arkea!


{ terveiset jazzeilta }

20.7.2014

Instagramin seuraajille olenkin jo viikonlopun aikana tiputellut tunnelmia meidän viikonlopusta. Takana on siis hauska Pori Jazz -viikonloppu pariskunta Rillan Kodin kanssa. Hyvää musiikkia, hyvää ruokaa, loistavaa seuraa, kesä ja kesäsade – siinäpä niitä lauantain pääelementtejä.

jazz3

Mitään suuria sateita emme niskaamme saaneet Kirjurinluodossa, mutta vettä tiputteli pitkään tasaisen hiljaista vauhtia. Happi meinasi loppua pressuteltastamme, kun neljä henkeä nauroi hiki päässään. Suurkiitos pojille, tylsää ei ollut sitten hetkeäkään!

jazz4

Syötiin niin, että teki pahaa (ja syötiin vielä sen jälkeenkin). Meillä oli ihan mahtavat eväät! Vähän nämä konserttien uudet järjestelyt mietityttivät, mutta ensi vuonna ollaan viisaampia ja tiedetään, mitä mihinkin saa viedä jne. Tänä vuonna jonottaminen oli ehkä isommassa roolissa kuin koskaan ennen, mutta iltapäivän natinoista huolimatta summasimme yöllä konsertin oikein onnistuneeksi. Paljon on kiinni itsestä, ja omasta asenteesta.

jazz5

Illan pääesiintyjä oli James Blunt, johon meillä kaikilla oli odotukset niin ja näin. “Ihan kiva, mutta vähän pliisu” , taisi olla yleinen mielipide porukassamme, mutta konsertti muutti käsityksen tästäkin; Blunt oli ihan mahtava! Ehdottomasti artisti joka pitää kokea livenä!

jazz2

Tiivis tunnelma, ja iloisia ihmisiä….

jazz6

Kuvia tuli napsittua hiukan liikaakin. Suurin osa kategoriaa “ei sitten ikinä blogiin”…. 🙂

jazz10

Melkein voisi ottaa kesäperinteeksi. Ja juuri tällä kokoonpanolla!

jazz7

James Bluntin konsertti oli niin myöhään, että ulkona tulikin jo pimeää. Tämä oli kiva uusi säväys Jazzeihin, konsertit ovat aina ennen loppuneet ihan liian aikaisin!!!

jazz8

Ilta jatkui tallustellessa majapaikkaan, vesiklosetti(!), vähän lisää syömistä ja jotakin yömyssyä myös. Sänkyihin kaaduttiin varmaan kahden aikaan yöllä, ja aamulla herättiin pirteänä uuteen kesäpäivään. Pohdittiin, miten sitä joskus jaksoi bailata aamu neljään. Tosin joku väitti jopa, ettei pysty edes muistamaan niitä aikoja, ja jollakulla oli takana jo yksi valvottu yö…

jazz9

Tänään nautittiin kahvila-aamupalat ja ihasteltiin Poria. Jep, eipä sitä tule itsekään katseltua kaupunkia turistisilmin turhan usein!

Nyt on lapset haettu mummulasta, pyykkikone jyllää ja taustalla soi James Blunt. Mies vääntää pitsataikinaa (ihan kuin olisi taas jo nälkä!), ja lapset juoksevat taloa ympäri. Toisaalta tämä tavallinen kotielo on kyllä ihan hurjan ihanaa, kunhan välillä pääsee hiukan tuulettumaan! Ja hei, olihan nämä mulla ja Rillalla jo toiset festarit tälle kesälle! Hurjia mimmejä! 🙂

Palailen huomenna kommentteihinne. Niitä on hurjasti vastailematta, tiedän!

Nyt erotuomarinhommia! Ihanaa iltaa teillekin!


{ äidin hemmotteluhetki }

14.7.2014

Öö, mä oon käynyt viimeksi kampaajalla huhtikuun alussa! Silloin kun leikattiin otsis. Jep, ei ole muka ollut aikaa. Toisin sanoen, en ole viitsinyt nähdä vaivaa järjestääkseni sitä aikaa. Kun pitäisi selvitellä ja ennustaa miehen työt ja lastenhoitomahdollisuudet jne… Ja tosiaan, voisihan sinne ottaa lapset mukaan, mutta mä pidän kampaajalla käyntiä omana aikanani. Se on mun hetki, hetki rauhassa ja hetki itselleni. Ja tänään vihdoin saan sen hetken!

Soitin viime viikolla paniikissa kampaajalleni. Seuraava vapaa aika olisi kuulemma elokuun puolivälin jälkeen. Hups, jätän aina kaiken todella viimetippaan. 🙂 Onneksi löytyi suht nopeasti paikka jonne pääsi lyhyellä varoitusajalla. Tosin vähän jännää käydä vieraissa, vakkarikampaaja kun on aina varma, lopputulosta ei tarvitse jännittää.

kampaajalle 2

Jees, mut nyt mä lähden hetkeksi rentoutumaan. On nimittäin tässä lähiaikoina ollut hiukan stressiä, ja siitä varmaan johtuu myös tuo otsaani halkova kaamea pullottava verisuoni. Kohta mä oon varmaan niin kuin se yksi äijä Star Trekistä! 🙂

kampaajalle

Niin juu. Se taivas repesi nyt! Ei tullut eilen ukkosta eikä sadetta, mutta nyt on ainakin hetken märkää!

Pailaillaan!!! Puspus!


{ videokevennys }

11.7.2014

Ei, musta ei todellakaan ole tulossa videobloggaajaa, älkää pelätkö. Tallinkin ja Indiedaysin blogiyhteistyön kautta, meidän tärisevät videonpätkät niputettiin kuitenkin pieneen pakettiin, jonka jaan nyt loppuviikon kevennyksenä teillekin!

Kiitos hurjasti kaikille Tallinna postauksiin kommentoineille. Oli ilo, että jaoitte omia vinkkejänne ja tietojanne muillekin! Postaukset löytyvät siis tästä ja tästä. Tallink Suomen Facebook-sivuilla on myös hurjasti ajankohtaista tietoa ja tarjouksia, joita kannattaa hyödyntää, mikäli matka on suunnitelmissa.

Muissa jutuissa palailen vielä varmaan tänään. Tai sitten huomenna. Oho, mä taidan olla vähän lomalaiska. 🙂

Ihanaa perjantai-iltaa kaikille!!!