{ torstain tonttujuhlat }

11.12.2014

Varma merkki lähestyvästä joulusta ovat tietenkin erilaiset joulujuhlat. Tänään tonttuiltiin Niilon koululla, herkisteltiin ja vetisteltiin. Huomenna on äidin vuoro irtautua hetkeksi “tonttuilemaan”.

Ennen lähtöä ehdittiin kuitenkin napata parit potretit, joissa eläväisten lasten energia onneksi tasoittavaa vähän väsyneen äidin naamataulua. (Pitäisi varmaan kuroa univelkoja pikkuhiljaa pois!) Klaaran tylliunelma on Jeanne d’arc livingin, ja se oli laitettu meille postissa maalinäytteiden mukaan. Turha varmaan sanoa, että tyttö rakastaa rimpsujaan. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eilen saatiin muuten viimein tuo altaan alla olevan jätevaunun viimeinen “valelaatikko” paikallee. Työkalut olivat lainassa, joten projekti jäi vähän roikkumaan. Koska betonitaso nosti allasta hiukan ylemmäs, piti askarrella vielä tuollainen ohut soiro peittämään koko altaan alaosa. Veisteltiin siihen nuo altaan muodot ja kiinnitettiin silarilla paikalleen. Nyt pitää ihan oikeasti avata laatikko, kun aikoo laittaa roskia roskikseen, muutos sekin, kun on tässä totuttu, että jäteastia on leväällään. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Univelkoja uhmaten aion nautiskella tänään ihan rauhassa Netflixin tarjonnasta. Mulla on pitsataikina kohoamassa ja kinkut ja rucolat odottamassa.

Eli, oikein hauskaa iltaa sinne ja tänne.


{ torstai }

13.11.2014

Hiphei ja hauskaa torstaita!
Asioiden hoitoa tämä päivä, kaikenlaista rästijuttua pois jaloista, ja mieltä stressaamasta. Silti ihanaa kun on syy välillä laittaa hiukset ja meikatakin, sillä pari päivää olen hipsinyt menemään aika rähjäisen näköisenä.

Tarkoituksella jätin mustat vaatteet kaappiin ja päätin synkistelyn sijaan vetäistä ylleni vaaleaa sinistä. Kiva välillä näinkin, ja mukavan rentoa! Mustat laukut ja kengätkin vaihdoin välillä ruskeisiin, josko ne keventäisivät oloa ja mieltä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mulla on tänään pitkästä aikaa vapaailta. Anoppi tulee lasten seuraksi ja pääsen vähän ulos nollailemaan. Tuntuu superhienolta ja tekee varmasti hyvää.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kaulassa uusi By Pia’s cashmereshaali, jonka sain blogin kautta. Aivan ihana ja laadukkaan oloinen huivi, ja värikin oli jopa parempi, mitä osasin odottaa. Tämä huiviaddikti sai taas yhden uuden suosikin.

Kivaa torstaita kaikille!


{ kuvia viikonlopulta }

28.10.2014

Hiphei!

Laitoinkin jo Instagramiin jonkun seinäkuvan lauantain päivätapahtumasta ja illalta myös, mutta tässä nyt muutama iltaposeeraus

vielä tännekin muistoksi. Seurana upeat Rilla ja Sanni, vielä kiitos molemmille tytöille, ja ryhmän miespuoliselle osiolle tietenkin myös!

Kuvia tapahtumista löydät Indiedaysin Facebook-sivulta.

potretti potretti 4potretti 2potretti 3 potretti 5

Photos by: Pauli Siuruainen

Mä olen tässä lahjonut lapsia olemaan kiltisti pannarin avulla. Pitää ottaa seuraavaksi mummun mansikkahillo sulamaan!

Ihanaa iltaa!


{ valmistautumista }

25.10.2014

Tämä aamupäivä menee kiireettömässä valmistautumisessa päivän ohjelmaan. Oli todellakin järkevää matkustaa jo eilen, sillä tänään sai nukkua rauhassa pitkään, aamuyöllä heräämisen sijaan.

Kyselin teiltä Instan puolella mielipidettä harmaasta kotelomekosta, ja vaakutitte mut sen naisellisuudesta vaikka pelkäsinkin mekkoa hiukan tätimäiseksi. No, tänään mekko pääsee käyttöön Bloggers’ Inspiraion Day -tapahtumassa. Illaksi sitten jotakin juhlavampaa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Meillä alkaa olla jo näille reissuille ihan tavaksi muodostuneet toimintamallit. Mies näet nauttii suuresti saadessaan muutaman tunnin rauhallisen ajan kiertää Helsingin antikvariaatteja. Illalla sitten juhlitaan taas yhdessä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mutta nyt pitää valmistautua lähtemään. Ihana nähdä muitakin bloggaajia ja vaihtaa kuulumisia kasvokkain!

Mukavaa lauantaita kaikille!


{ tehtävät melkein suoritettu }

23.10.2014

Mitäs ne oli, mitä sunnuntian luettelin tämän viikon aikana tekeväni…? Vaatehuoneen siivous, check! Ikkunoiden pesu, check! Haravointi, no pahasti vaiheessa, mutta ehtiihän sitä, eikös!
Ollaan toki vasta torstaissa, mutta pitkä viikonloppu alkaa jo huomisaamuna, kun lähdemme mieheni kanssa kohti helsinkiä ja viikonlopun viettoa. Ohjelmassa luonnollisesti Indiedays Bloggers’ inspiration Day ja Indiedays Blog Awards, pari yötä hotellissa ja pieni irtiotto arjesta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tälle päivälle olisi siis vielä pakkaamista, ja tietysti jonkinlainen viimetipan asukriisi, kuten aina. Mutta ne kriisit on lopulta ihan kivoja, ja kuuluvat asiaan. Lähtövalmistelujen lisäksi keittiössäkin tapahtuu, ja asiat menevät vihdoin eteenpäin. Koitan laittaa teille jotain pieniä paloja, vähintään Instagramiin, jos ei muuta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kotielämäkin on kivaa, mutta kyllä sitä vain on hienoa päästä välillä tuulettumaankin. Ja tietysti ihana nähdä hyviä tyyppejä, ja viettää toki myös parisuhdeaikaakin.

Niinpä mä olen tänään aika iloisissa tunnelmissa. Vähän kuin perjantaifiiliksissä!

Muistatehan osallistua muuten tuohon Apple TV:n arvontaan! Osallistumisaikaa on vielä huominen päivä.

Hauskaa iltaa!


{ pullapäivä }

05.10.2014

Me vietetään eilistä korvapuustipäivää vähän jälkikäteen, mutta ei kai se niin vaarallista ole. Herkuttelu siis jatkuu läpi viikonlopun!

pullaa 2

Nutturapullien ohjeen voit lukea täältä.

pullaa 1

Mä meikkasin ja puin vasta vatteet päälleni, kun ajattelin käydä kaupassa. Puolilta päivin istuttiin vielä koko porukka keittiön pöydän vieressä, ja syötiin tuoretta pullaa ja juotiin maitoa. Enpäs muista yhtä lungia sunnuntaita vähään aikaan viettäneeni! Ihan kiva!

Ottakaa rennosti!


{ viikonlopusta toipuneena }

30.9.2014

Paljon kivaakin mahtui viikonloppuun, mutta ikävä vatsaflunssa pienimmällä teki myös pari kolme päivää aika raskaaksi. Tiedättehän, sekä lapsen, että pyykin pesua. Olen ollut iltaisin ihan naatti, ja kun olen saanut lapset nukkumaan, sohva ja sänky ovat kutsuneet. No, vihdoin näyttää siltä, että tauti on pienimmänkin osalta käsitelty loppuun. Tai ainakin sinnepäin.

Koska viikonloppu meni siis aika tiivisti lasten kanssa kotona, olen nyt nauttinut hiukan omasta ajasta. Eilen nukuin päikkärit, ja tänään lähdin aamulla kynsihuoltoon. Kävelin syysauringossa kyliltä tyhjään kotiin, ja nautin hiljaisuudesta. Luksusta, sanon minä!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sisällä möllöttämisen sijaan, tänään on kuitenkin ilo olla ihan vaan ulkona. En jaksa vielä haravoida, eikä perennojakaan vielä viitsi leikellä, mutta tuolla auringonpaisteessa on silti kiva ihan vain istuskella.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tunnin verran vielä aikaa nauttia hiljaisuudesta, joten seuraavaksi rojahdan sohvalle käsityöni kanssa. Totaalinollausta sekin!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aurinkoista päivää teille!


{ keuhkot täyteen }

23.9.2014

Eilisen sadepäivän jälkeen, tänään on saatu nauttia auringosta. Ja, syksyn kylmyydestä tietysti myös. Kun lapset sairastaa, arjen rutiinit rikkoutuvat ja ulkoilut jäävät täysin. Mutta, kun sinne ulos välillä nenänsä laittaa, tulee pakottava tarve vetää keuhkot täyteen raikasta ilmaa. Täällä sisällä, kaiken kaaoksen keskellä, pääkoppa tosiaan alkaa tarvita sitä happea.

Syksyn tullen pihatyöt ovat jääneet totaalisesti tekemättä. Aika on mennyt sisällä hääräilyyn, ja piha repsottaa pahasti. Vaikka eipä kai tuo haittaa, ei sitä kummemin ole ehtinyt katsellakaan. Silti tuntuu, että vasta hetki sitten seurasin koivujen vihertymistä ja maasta puskevia kasveja. Minne katosi puoli vuotta?!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Keuhkojen täyteen vetämistä olen pohtinut tänään ja eilen myös toisella tavalla. Kun tuntuu, että tavallinen arki ja sen pyörittäminen käy hankalaksi ja tunnit eivät riitä alkuunkaan, on pakko pohtia omaa jaksamista ja asioiden priorisointia. Keskustelin jopa pienestä blogilomasta, ihan vaikka vain viikon mittaisesta. Silti asiaa punnitessani tulin siihen tulokseen, että en halua konkreettisesti jättää blogia jäihin. Kuulostaa hassulta, mutta sana loma saa mussa aikaan pakokauhun kaltaisen reaktion. Jotenkin liian virallista makuuni. Oli kyse sitten vaikka vain viikosta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mä tarvitsen arkeeni paikan jossa kauniille asioille on tilaa ja mahdollisuutta. Ja oikeastaan tarvitsen sitä juuri nyt enemmän kuin mitään muuta. Siksi blogilomat saavat jäädä suunnitteluasteelle, mutta priorisointia pitää silti harjoittaa. Tällä viikolla koitan saada asioita järjestykseen, mutta samalla koitan saada myös aikaa itselleni ja joitakin hetkiä rentoutumiselle. Aion tarttua kirjaan ja tehdä happihyppelyitä. Ehtiä syömään ja nukkumaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voi olla, että se aika on otettava juuri blogiajasta, joten ehkä joku “vapaapäivä” on väistämättä edessä.  Joka tapauksessa, täällä mä olen, vaikka välillä näyttäisi hiljaiselta.

Ja nyt sitä ruokaa taikomaan. Kaamea nälkä!

Nauttikaa kirpsakasta kelistä! Vetäkää keuhkot täyteen!


{ kööpenhamina }

13.9.2014

Aloin tässä käymään läpi viikon takaisia Kööpenhaminan kuvamuistoja. Ajattelin laittaa tänne blogiinkin näitä joitakin, tuleepa vaihtelua tuttuihin nurkkiin!
Päätimme tosiaan tyttöjen kanssa (Minttu, Elisa,Heidi) yöpyä Kööpenhaminassa, ja lentää takaisin vasta seuraavana päivänä. Näin meille jäi aurinkoinen ja lämmin lauantaipäivä aikaa paikkojen kiertelyyn, ja tietysti ostosten tekoon.

kööpenhamina 13kööpenhamina 8

Hotellin sijaan meillä oli aivan ihana kattohuoneisto keskellä Köpiksen sydäntä. Kaikki kunnia Heidille, joka asunnon löysi airbnb:n kautta. Tämä ratkaisu oli paitsi edullisempi kuin hotelli, myös tuhannesti viihtyisämpi.  Suuressa asunnossa oli kolme parisänkyä, tilavat huoneet, toimivat ja siistit keittiö sekä kylppäri jne. Suora linkki tuohon kämppään on tässä.

Asunnosta mulla ei ole kovin hyviä kuvia, lähdin tyhmyyksissäni yhden objektiivin kanssa reissuun. Kattohuoneiston ikkunat nyt ainakin kertovat jotakin asunnon luonteesta!

kööpenhamina 23

Eli ihan siinä asuntomme “vieressä” oli Hay, ja moni muu paratiisi!

kööpenhamina 5 kööpenhamina 19

Mutta ostosmahdollisuuksista huolimatta ne Köpiksen kauneimmat jutut on kyllä ihan arkisissa asioissa. Rakennuksissa, ihmisissä ja elämässä yleensä.

kööpenhamina 9kööpenhamina 20 kööpenhamina 12 kööpenhamina 7 kööpenhamina 15 kööpenhamina 3

Kuvia olisi vaikka kuinka, mutta säästän teitä skrollaamiselta yhden postauksen osalta.

Ihanaa lauantai-iltaa!


{ cheek-fiilistelyt }

24.8.2014

Vielä pienet fiilistelyt eiliseltä. Ihan huikea keikka, ja mieletön fiilis tuolla!

Olen vasta palannut kotiin, linja-autosta suoraan pojan jalkapallopeleihin jne. Vaikka viikonloppu oli todella ihana, oli se myös raskas, ja uni painaa silmiä kiinni. Lauantaina kello soitti neljän jälkeen, ja keikan jälkeen oli kiva höpötellä siskon kanssa kaikki puhumatta jääneet jutut. Nukkumatti hiljensikin pulinamme vasta pikkutunneilla.
Stadionilla kastuin niin pahasti, että olen tänäänkin koko päivän joutunut olemaan märät kengät jaloissani (sen siitä saa, kun yrittää pakata kevyesti). Toivon, että tämä ei nyt automaattisesti tarkoita flunssaa, vaikka pahalta kyllä näyttää juuri nyt. Paksu meikki naamassa koko lauantai päivän, ja tänään iho huutaa vapautta ja rasvaa! Olo on siis ryytynyt sekä sisäisesti, että ulkoisesti! 🙂

Ehkä koskaan ei ole oma sohva, lämmin pyjama ja villasukat kuulostaneet niin hyvälle kuin nyt. Aion totisesti kammeta itseni sohvannurkkaan ja lämpimään kainaloon –  nauttia kotona olemisesta! Asiaa helpottamaan mieheni tekemä pitsa ja tietysti Netflix!

cheek 1 cheek 3 cheek 4 cheek 5 cheek 6

Huomenna ohjelmassa olisikin sitten jotain ihan muuta. Mutta mitä, se selviää myöhemmin!

Nyt toivottelen teille kaikille tunnelmallista sunnuntai-iltaa!