Varma merkki lähestyvästä joulusta ovat tietenkin erilaiset joulujuhlat. Tänään tonttuiltiin Niilon koululla, herkisteltiin ja vetisteltiin. Huomenna on äidin vuoro irtautua hetkeksi “tonttuilemaan”.
Ennen lähtöä ehdittiin kuitenkin napata parit potretit, joissa eläväisten lasten energia onneksi tasoittavaa vähän väsyneen äidin naamataulua. (Pitäisi varmaan kuroa univelkoja pikkuhiljaa pois!) Klaaran tylliunelma on Jeanne d’arc livingin, ja se oli laitettu meille postissa maalinäytteiden mukaan. Turha varmaan sanoa, että tyttö rakastaa rimpsujaan. 🙂
Eilen saatiin muuten viimein tuo altaan alla olevan jätevaunun viimeinen “valelaatikko” paikallee. Työkalut olivat lainassa, joten projekti jäi vähän roikkumaan. Koska betonitaso nosti allasta hiukan ylemmäs, piti askarrella vielä tuollainen ohut soiro peittämään koko altaan alaosa. Veisteltiin siihen nuo altaan muodot ja kiinnitettiin silarilla paikalleen. Nyt pitää ihan oikeasti avata laatikko, kun aikoo laittaa roskia roskikseen, muutos sekin, kun on tässä totuttu, että jäteastia on leväällään. 🙂
Univelkoja uhmaten aion nautiskella tänään ihan rauhassa Netflixin tarjonnasta. Mulla on pitsataikina kohoamassa ja kinkut ja rucolat odottamassa.
Eli, oikein hauskaa iltaa sinne ja tänne.















































