{ lauantain viettoon }

07.6.2014

Tiedossa mukava päivä. Aurinkoa ja blogikollegojen seuraa. Instagram seuraajat tosin jo taisivatkin tietää, että hauskaa on luvassa.
Ihanan Rillan kanssa meillä on jo aamulla tärskyt Kampissa, ja odotan suoraan sanottuna hirveästi, että saan nauraa poskilihakseni jälleen kipeiski! Unet on jäänyt vähiin, mutta kaipa se on välillä sen arvoista!

Ihanaa kesälauantaita teillekin!

instagramkollaasi

Nyt vain auringonpaistetta koko päiväksi, kiitos!


{ netflix ja arvonta }

06.6.2014

Kirjoitan usein blogiin rentoutuvani Netflixin seurassa, ja aika usein saan myös pyyntöjä kertoa enemmän Netflixin katsomisesta, lempisarjoistani, ja siitä, miten palvelu oikein käytännössä toimii. Koska lupasin paneutua toiveisiinne, otetaan Netflix käsittelyyn nyt!

Meillä havahduttiin aikoinaan kokeilemaan palvelua, kun silloinen “blogikollegani” Lotta Backlund kirjoitti blogissaan Netflixsistä, ja tarjouksesta, joka oikeutti kaikki Spotify Premium asiakkaat ilmaiseen kokeilujaksoon. Mieheni loi Netflix-tunnukset, mutta meni pitkään ennen kuin totaalisesti hurahdimme tähän juttuun. En tiedä, mikä oli syynä, ehkä aika oli kortilla ja teveen katselu ei sopinut elämäntilanteeseen. No, joka tapauksessa, kun aloitimme Netflixin käytön, upposimme siihen ihan täysin! Klaaran olessa vauva, Netflix pelasti illat, jolloin tyttöä tankattiin yöunille.

Olen aina ollut pikkuisen telkkarivastainen, siis siinä mielessä, että en ymmärrä, miten ihmiset jaksavat kanavasurffailla tunti tolkulla. Itselläni ei ole siihen aikaa, mutta nautin kyllä hyvästä tv-sarjasta, jos sellaisen kohtaan. Haluan kuitenkin katsoa sarjaa juuri silloin, kun se itselleni sopii, ja mielummin tietysti ilman mainoksia. Netflixin käyttö on entisestään muuttanut tapaani katsella tv-ohjelmia. Suhtaudun nykyään hyvään sarjaan, kuin kirjaan; Katson mielummin yhden kokonaisen sarjan alusta loppuun, ja vaihdan vasta sitten seuraavaan. Jotenkin eläydyn näin ihan eri tavalla kulloinkin meneillään olevaan juttuun. Eikä tämä tarkoita mitään monen tunnin telkkarimaratonia. Sarjasta voi katsoa jakson silloin, toisen tällöin. Meillä on yleensä tapana rauhoittua olkkarissa lasten nukahdettua, ja katsoa jakso kulloinkin vuorossa olevaa ohjelmaa.

netflix3

Netflix on järkevä palvelu siinä mielessä, että se tallentaa katsomasi sarjat ja elokuvat, ja voit myös arvostella ne antamalla tähtiä sen mukaan, mitä ohjelmasta pidit. Voit myös luoda itsellesi makuprofiliin, ja kaikkea tätä käyttäjähistoriaasi hyödyntäen palvelu ehdottaa sinulle aina kasapäin uutta katsottavaa. Tällä tavalla me olemmekin löytäneet ihan uskomattoman hyviä sarjoja, joihin muuten olisimme tuskin törmänneet.

Meillä on mieheni kanssa todella samanlainen maku, mitä tulee tv-sarjoihin, mutta tämä käyttäjäprofiili toimii myös perheissä, joissa makuasiat eivät mene yksiin. Palveluun voi nimittäin samoilla tunnuksilla, ja samalla maksulla, luoda vaikka jokaiselle oman profiilin. Lasten ohjelmatkin on kiva laittaa omana profiilina, sillä silloin tiedät, mitä on jo katseltu, ja mitä uutta olisi tarjolla.

netflix1

Entä miten Netflixiä katsotaan? Ihan telkkarista, mukavasti sohvalta käsin. Tosin matkalla läppäri, tabletti tai puhelinkin kelpaa, jos tylsyys iskee.
Meillä käytössä on Apple TV, ja netflix käynnistetään vaikka puhelimesta, ja näin puhelin toimii samalla kaukosäätimenä (jos vaikka pitää hakea keittiöstä lisää pitsaa!). Ennen Apple Tv:tä meillä oli sellainen piuha (joku USB–>HDMI?), jolla siirsimme Netflixin läppärin näytöltä telkkariin, mutta pari piuhaa meni pilalle pikkumiehen stressileluna, ja tuli halvemmaksi pitkässä juoksussa hankkia se Apple telkkari. Laite on kätevä, ja vie muutenkin tv:n katsomisen uudelle tasolle.

Sarjoja joista pidän?
Nautin dekkareista! Britti-dekkareista ja pohjoismaisista sarjoista. Ruotsalaiset osaavat tehdä mahtavia rikossarjoja, mutta niin myös Norjalaiset ja Tanskalaiset . Netflixin kautta olen katsonut kahta jenkkituotantoa ja ne ovat Netflixin omia alkuperäissarjoja. House of Cards ja Orange is the New Black. Ensimmäinen imaisi niin mukaansa, että se ahmittiin aika vauhdilla. Jälkimmäiseen olen vasta tutustunut, mutta luulen, että sujahdan siihenkin vastaavaan tapaan.

Britti puolelta on suosikiksi noussut pitkä ja useamman tuotantokauden mittainen Hiljainen todistaja, Waking the Dead ja verenpainettani laskeva Lewis, joka on jatkoa vanhalle hyvälle Ylikomisario Morselle.
Ruotsalaisista sarjoista ykkonen on tietysti Wallander, mutta Ruotsista löytyy lukematon määrä pienempiäkin tuotantoja. Viimeisenä taisimme katsoa Pyhiinvaeltajan kuoleman, joka kertoi uudesta Palme -tutkinnasta. Tanskan ja Ruotsin yhteistyönä syntynyt Silta on monelle tuttu, ja jos siitä pitää, pitää varmasti myös tanskalaisesta Kylmäveriset tappajat -sarjasta. Norjalaisena esimerkkinä vaikkapa Varg Veum, joka pärjää loistavasti pohjoismaisessa kategoriassa!

netflix2

Mutta, entä se arvonta!?

Yhteistyössä Netflixin kanssa, sain kivan palkinnon teille. Nyt olisi nimittäin jaossa yhdelle onnekkaalle

6kk ilmaista Netflix-aikaa!

Koodin voi käyttää uutena asiakkaana, tai sillä voi kuitata jo olemassa olevan käyttäjätilin laskutuksen. Eli, ei ole väliä, oletko jo Netflix-asiakas, vai et.
Kerro oma lempisarjasi Netflixiltä tai minkä tyylisiä sarjoja haluaisit itse katsoa.

Laitetaan arvonta käyntiin tänään, ja osallistua saa aina ensi viikonloppuun (pe 13.6.klo 2400) asti!

Nyt minä alan nauttia poppareistani, ja katson, onko oranssi tosiaan uusi musta! Ihanaa iltaa!


{ huomenta }

04.6.2014

Töttöröö ja herätys! Lomapäivä numero kolme olisi edessä, ulkona on sateista ja harmaata. Mulla on vieläkin unihiekat silmissä, mutta ehkä se kolmannen kahvin jälkeen käynnistyy tämäkin päivä!

huomenta

Tänään nautitaan hitaasta aamusta, siitä kun ei ole pakko lähteä minnekään. Ei edes ulos!

Jotain hellejaksoa se tähän väliin lupaili, joten me seuraillaan tilannetta ja toimitaan sään mukaan. Ihan vaan jo silläkin sitä aurinkoa toivoisin, kun ei tee yhtään mieli leipoa sitä lupaamaani sadepäivänpullaa! 🙂

Mukavaa lomapäivää lomalaisille,  ja kaikille muille muuten vaan mukavaa päivää!


{ sunnuntain tuntua }

29.5.2014

Huomaan eläväni tänään ihan sunnuntaifiiliksissä. Tiedättehän, hiukan hitaalla ja saamatta oikeastaan mitään aikaiseksi. Toisaalta, tälläiset päivät on välillä ihan kivoja, kun ei oikeastaan tarvitsekaan tehdä mitään ihmeellistä!

Rasti seinään siitä hyvästä, että nukuin tänään parin tunnin päikkärit. Edellisistä olikin jo tovi aikaa, mutta niitä päikkäreitä seurasikin sitten kova kuume. Nyt olo on hiukan nirkunnarkun, viluttaa ja väsyttää, eli pelkään jo pahinta. Mitään sairasteluja ei nyt tarvittaisi!

Kaiken varalta, pidän itseni täällä lämpimänä villasukkien, kaminan ja kuuman juoman avulla. Jos taas pitää listata näitä vanhan talon hyviä puolia, niin tälläisinä kylminä sadepäivinä pääsee kyllä lähes mökkitunnelmaan; Ei tietoakaan pakahduttavasta kuumuudesta, koko talo on kylmänkostea. Ottaisin ehkä sittenkin sen lämmön takaisin!

eames rar 1 kiertoilmakamina 1

Huomaan vilkuilevani jatkuvasti tulevien päivien sääennustetta. Ei kai ne siitä katsomalla parane, mutta soisin koulunsa päättäville kauniimman juhlasään. Eihän koko kesä voinut olla vain yhden viikon mittainen!

Taidan kiskaista kurkkuuni päivän kuudennen laten ja virittäytyä henkisesti maanantaihin. Sellainenhan huominen on, jos tänään päättää viettää sunnuntaita! 🙂

Aurinkoisia ajatuksia, pysykää lämpimänä ja terveinä!


{ irti kaavoista }

19.5.2014

Kirjoitin aamupäivällä pyrkiväni rennompaan elämänasenteeseen, ja toteutan lupauksiani juuri viinilasin äärellä. Mitäs jos ei pyristelisikään irti kaavoista, vaan keskittyisi kirjoittamaan ne uusiksi! Tiedän nimittäin huonompiakin maanantai-iltoja! 😉

prosciuttopizza prosciutto red vine

Pizza prosciutto, punaviini ja minä. Me ihastellaan ukkosen jälkeistä raikkautta ja nautitaan elämästä! Nauroin tuossa miehelleni, että olisi sen ukkosen nyt sietänyt hiukan rajumpanakin tulla, Emilia-myrsky olisi ollut oikein hauska vitsinaihe myöhempiä ajatellen!

Mukavaa nimpparia kaimat, Amaliat, Emmat, Emmit, Miljat, Milkat, Millat ja Milat!
Ja, kaikille muille, oikein leppoisaa maanantai-iltaa!
Kippis!


{ ääniongelmia }

13.5.2014

Luin joskus aikoja sitten jostain, että bloggaaminen on so last season, ja vloggaaminen olisi sitä vastoin hirrrveän trendikästä. No, tässä muutenkaan millään aallon harjalla ratsasteta, mutta onpa tästä kirjoittamisesta myös se etu, että teidän ei tarvitse yrittää kuunnella mörinääni. Mulla on nimittäin pahoja ääniongelmia!

Nopeasti voisi ajatella, että käheä kurkku, ja Koivuniemen viskibasso, johtuisivat flunssasta, mutta mitä vielä! Olen terve kuin pukki, ääni vain on kadonnut teille tietämättömille. Mulla on ollut tälläinen ääniongelma jo vuosia. Kun ilta venyy pitkäksi, ja kulutan aikaani seurassa (luonnollisesti puhun enemmän muille kuin itselleni, eikä ongelma tule esiin, jos valvon vain itseni seurassa), mun ääni vain alkaa pikku hiljaa painua mailleen. Ikään kuin se ei jaksaisi yhtään ylitöitä.
Lauantai-ilta oli ihan normaali, tuli valvottua pikkuisen myöhempään, katselimme miehen kanssa telkkaria ja juttelimme normaalisti siinä samalla. Ääneni alkoi väsyä, enkä pitänyt sitä sen ihmeellisempänä. Mutta nyt eletään jo tiistaita, eikä ääni ole palannut. Mennyt vain huonommaksi!
Joskus aikoinaan lääkäriäkin asialla vaivasin, ja sain epämääräisen vastauksen väsyneistä äänihuulista, käskyn olla hiljaa ja varsinkin kuiskimatta. Helpommin sanottu kuin tehty, täällä kun on välillä muutenkin työlästä saada äänensä kuulumaan, eikä viestit aina mene perille edes yhdellä sanomisella. No, täytyy nyt koittaa tietoisesti lepuuttaa kielenkantojaan, ja jättää turhat pölinät ja pulinat tuonnemmaksi!

instakuvia

Kuvina joitakin instapoimintoja. Tajusin juuri, että olen ollut viime aikoina vähän laiska instailija, ja pitääkin koittaa skarpata asian suhteen!

Tänään olisi vuorossa kevään ensimmäinen kevätjuhla. Hui, sanon minä! Olen aina sellainen vetistelijä näiden kanssa, mutta tämä kevät ottaa koville oikein urakalla. Onneksi tässä on kuitenkin pitkä kesä vielä ennen eskaria, ja toisenlaisen arjen astumista kuvaan!

Mukavaa tiistaita!


{ hiukset auki }

10.5.2014

Heissulivei!

Meillä on lasten kanssa ollut tänään todellinen mummulapäivä, kun ajelimme ensin vanhemmilleni, ja sieltä porukalla isovanhemmilleni.  Masut on täytetty kakulla, mummun kakolla, pullalla ja lusikkaleivillä. Ei paha, ollakseen vasta äitienpäivän aatto! 🙂

Mulla on ollut sellanen everlasting bhd jo ties kuinka pitkään, mutta tänään repäisin kunnolla ja vietin päivän hiukset auki. Enpäs muista koska olisin tehnyt samaa viimeksi! Ei ehkä käytännöllisin (tukka jää autossa selän taakse ja turvavyön alle, roikkuu lautasella ja joku repii jatkuvasti), mutta olipahan vähän erilainen olo kuitenkin. Muuten en sitten hirveän juhlavasti päivää ajatellen laittautunutkaan. Kun tukka roikkuu auki, pitää sentään vaatteiden olla perusmukavia!

asukuva3asukuva1 asukuva2

Mutta siis, näissä merkeissä meni meni meidän lauantai. Nyt odotellaan iskää kotiin, ja valmistaudutaan lauantai-illan viettoon. Pienen hetken ajan ehdin miettiä, että olisin voinut karata illalla katsomaan Yves Saint Laurent -leffaa, mutta pöh, eihän sitä edes esitetä tässä lähimmässä Finnkinossa!

Anyway, mä googlaan nyt seuraavaksi Suomen euroviisubiisin jostain (mennyt koko juttu ihan ohi), ja jännitän sitten illalla kuinka käy!

Mukavaa lauantai-iltaa teillekin!


{ easy like sunday morning }

04.5.2014

Ihanaa sunnuntaiaamua. Tai paremminkin aamupäivää jo tähän aikaan…!

Eilinen reissu- ja juhlapäivä meni oikein mukavasti. Joskin pitkät automatkat ovat väsyttäviä, ja kotiin oli hurjan kiva palata, kun oli taas hetken aikaa saanut ihmetellä Ruuhka-Suomen ahdasta asumista. Pikkumies jäi vielä yökylään serkkujensa luo, ja palailee tänään vanhempieni kanssa takaisin kotiin. Hauskaa on vissiin ollut.

Meillä on herätty sunnuntaihin aika raukeissa merkeissä. Pitkät yöunet ja kiireetön aamukahvihetki. Nopea aamulenkki tiputti loput unihiekat silmistä. Seuraavaksi olisi vuorossa tuo kuvien oikeassa laidassa näkyvän komemaksaruoho rivistön putsaaminen. On pikkuisen nuo puutarhan syystyöt jääneet rästiin! 🙂

sunnuntai aamu

Toivottavasti aurinko ymmärtää tulla esiin ja harmaus väistyy. Mulla on teille vielä tänään muutakin juttua, mutta nyt hetkeksi kukkamaiden kimppuun, ennen kuin alkaa satamaan!

Leppoisaa päivää kaikille!!!


{ Klaara vappen }

30.4.2014

Hihhih, aina vaan jaksaa toi otsikko huvittaa… 🙂

Mutta eipä mulla oikeestaan muuta kauheesti ollutkaan, kuin että hauskaa vappua!

Nakit on just valmiit, munkit ja muut herkut odottavat syöjiään. Perhevappu, sellainen meillä!

vappu3vappu2 vappu1

Tänään on tullut juostua asioilla, ja jonotettua kassajonoissa. Oikeestaan herkut ja sohva on  mitä parhain päätös tälle päivälle!

Puspus ja zinzin! Mä kilistelen Cola Zerolla, kilistelkää te millä lystäätte! Ja, olkaahan varovaisia!