{ mom's day off – Studio Eva W }

14.3.2013

No ei ehkä ihan oikea vapaapäivä, mutta pientä luksusta arjen keskelle kuitenkin! Onhan, näissä vallitsevissa olosuhteissa, reilut pari tuntia kampaajan tuolissa laskettavissa melkein minilomaksi!
Sain kutsun Turkulaisen Studio Eva W:n tuoliin, ja rähjääntynyt (synnytyksen, vauvaviikot ja kotivärjäyksenkin kestänyt) frisyyrini laitettiin totaalisesti uuteen uskoon, ja takaisin 2000-luvulle. Johan lähti elottomuus. Siis ainakin tukasta!

evaw1Tuliaisena Turusta toin paitis uuden, ihanan Evan loihtiman, tukan ja palelevat varpaat (hui miten siellä puhalsikin tänään kylmä viima) myös kivan edun teille blogini lukijoille:

Tutustumistarjoukset Studio Eva W:n uusille asiakkaille:
 
-Väri+leikkaus -paketti -15%
-Kosmetologin palvelut ja hieronnat -15% (ei koske täyteaineita)
 
Edut voimassa huhtikuun loppuun asti, mainitse aikaa varatessasi että olet Uusi Kuu -blogin lukija!

evaw3

Vapaapäivä teemalla jatketaan iltaan asti, sillä keittiöstä kuuluu kivaa pitsantekoon viittaavaa ääntä. Aion siis nauttia pientä hemmottelua vielä kotisohvalla kera Criminal Mindsin.

evaw2

Niin, ja millainen tuli tukasta!? Sen te näette huomenna!

Nyt:
Leppoisaa iltaa murut!

 

{ family time }

10.3.2013

Hurjasti kiitoksia synttärionnitteluista, ihanat! Blogihiljaisuuteni ei suinkaan ole johtunut rajuista juhlinnoista, vaan puhtaasti ajankäytännöllisistä valinnoista; Aikaa perheen kesken ja yhteistä tekemistä!
Pikku K:n ristiäiskutsutkin ovat vihdoin (lähes) lähetystä vaille valmiina. Toivottavasti posti hoitaa oman hommansa sitten hiukan nopeammin. Ristiäisvalmistelut on muutenkin polkaistu viikonlopun aikana käyntiin, joten eiköhän pikkuiselle parin viikon jälkeen jo saada nimikin.

Family time tarkoittaa tietty myös sitä, että kaikki ovat ruokapöydässä samaan aikaan, ja tämä puolestaan sitä, että ruuaksi laitetaan jotakin, jonka ei tarvitse maistua hyvältä myös lämmitettynä. Rosmariiniperunat on helppo lisä esim. lihalle, mutta miksei kalallekin.

Kuori ja keitä n. puolisen tuntia pieniä tai keskikoisia perunoita. Jauhoinen lajike sopii näihin parhaiten. Höyrytä perunat kuivaksi ja kaada uuninkestävään vuokaan. Valuta päälle oliiviöljyä, ja ripottele sormisuolaa sekä tuoretta rosmariinia. Laita uuniin (n.225°c) ja paista vielä toiset puoli tuntia, tai kunnes perunat saavat kullanruskeaa pintaa. Heitä vielä juuri uunista tulleiden perunoiden päälle hentoja rosmariininlatvoja.

Hurja määrä kommentteja odottaa vastailua. Koitanpas tarttua niihin seuraavaksi!

Leppoisaa sunnuntai iltaa kaikille!


{ 29 }

08.3.2013

Vihon viimeisen kerran kakkosella alkava luku. Vuoden päästä sitten oikein pyöreitä, ja kenties jotain inan juhlavampaakin. Lahjaksi tilasin itselleni Marc By Marc Jacobsin hiiribaltsut, mutta nekin oli liian suuret. Pöh, palautukseen menee. Taidan ostaa huomenna kukkapuskan niiden tilalle, jotain tosi värikästä ja pirteää!

Niilo on opetellut kerhossa leipomaan haarukkaleipiä. Voiko paljoa suloisempaa ja makoisampaa herkkua olla! Pellillinen katoaa nopeasti, mutta onneksi ovat niin helppoja, että tulee tehtyä useamminkin.

Oral-b:n arvonta on suoritettu, ja voittajaksi onnetar poimi osallistujan Nina L. Laitan postia, jotta tahnakuorma saadaan perille. Onnea!

Ja sitten lopuksi vielä;
Oikein ihanaa naistenpäivän iltaa kaikille!
Tämä nainen on nyt sen verran takki tyhjänä, että sohva kutsuu hetkeksi. Niin, ja se netflix 🙂


{ aattona }

07.3.2013

Se olis sitten naistenpäivän aatto! Ja kyllä, juhlasta kuin juhlasta saa halutessaan kaksipäiväisen, se ei ole homma eikä mikään! Henkilökohtaisesti tosin juhlin tätä aattopäivää yhtä arkisin menoin kuin huomistakin, mutta kuulostaahan tuo aatto jo paremmaltakin, kuin vain tavallinen torstai.

Oral-b -arvonta päättyy tänään iltakymmeneltä, joten nyt olis viimeiset mahkut osallistua.

Mua pyydettiin myös vinkkaamaan teille huomisesta vaunumarssista, jossa marssitaan äitiyskuolemia vastaan RFSUn johdolla. Tämä on ensimmäinen laatuaan meillä Suomessa, mutta ruotsalaiset (no tietenkin) ovat harrastaneet tätä jo useamman vuoden.

Lainaan tähän pienen pätkän tiedotteesta:

“Joka päivä 800 naista ja tyttöä kuolee, koska heiltä puuttuu mahdollisuus ehkäisyyn, turvalliseen aborttiin ja seksuaaliterveyteen. Uhreista 99 prosenttia asuu köyhissä maissa, missä äitiyskuolleisuus on yleisintä 15–19 -vuotiaiden tyttöjen keskuudessa. Teini-ikäisten tyttöjen on erityisen vaikea saada mahdollisuus ehkäisyyn ja seksuaalikasvatukseen, minkä takia heillä ei ole mahdollisuutta myöskään päättää omasta elämästään. Äitiyskuolemien määrä vähenee maissa, joissa varmistetaan naisille ja tytöille mahdollisuus ehkäisyyn, turvalliseen aborttiin ja tarvitsemaansa neuvolatoimintaan. Lisäksi jokaisella naisella ja tytöllä tulisi olla oikeus päättää omasta kehostaan. RFSU työskentelee yhdessä kumppaniorganisaatioiden kanssa ympäri maailmaa tavoitteiden saavuttamiseksi. Pienempi äitiyskuolemien määrä on edellytys myös köyhyyden vähentymiseen. Seksuaaliterveyden ja -oikeuksien parantaminen on tärkeä tekijä kestävän kehityksen kannalta, koska se tarjoaa naisille mahdollisuuden vaikuttaa elämäänsä ja paeta köyhyyttä.”

Vaunumarssi lähtee Helsingin Esplanadin puistosta Espan lavalta (Kappelia vastapäätä) klo 12.00. Marssin määränpää on Eduskuntatalo. Osallistua voit lastenvaunujen kanssa tai ilman! Jokainen marssija saa vaunusuojan, lämmintä mieltä ja MAT Cateringin tarjoamat sumpit!
Ei siis yhtään hullumpi idea muistaa huomenna myös naisia ympäri maailman! Varmasti sellainen hyvänmielentempaus, joten ainakin, jos keskipäivältä uupuu ohjelmaa, ja pääkaupunkiseutu on suhteellisen lähellä, suosittelen osallistumaan!

Mutta nyt minä alan selailla reseptien makoista maailmaa, sillä huomenna olen vuoden vanhempi kuin tänään, ja sekös jos mikä vaatii asiaankuuluvat (lohtu)herkut. Kaksipäiväisenä toki nekin – kuinkas muuten.

Aurinkoista torstaita.
Pitäkää hatustanne kiinni!


{ muistutellaan }

06.3.2013

Pikku K on alkanut hymyilemään ihan valtavasti. Vauva nauttii meidän kasvojemme katselemisesta, ja yhteisistä hymyhetkistä. Tosi ihana, eipä voi muuta sanoa! Ja arvatkaapas mitä!? Tyttö nukkui viime yönä yli kuusi ja puoli tuntia putkeen! Olen sanaton! Suunnitelma paremmasta ja virkeämmästä maaliskuusta on kaiketi ymmärretty!

Mutta asiaan: Ajateltiin vielä muistuttaa teitä yhteistyössä Oral-B:n kanssa järjestetystä arvonnasta! Joku onnekas siis voittaa Oral-B:n uusia hammastahnoja koko vuoden tarpeisiin!
Arvonta-aika päättyy huomenna torstaina, joten kipaiskaapa osallistumaan, mikäli ette ole niin jo tehneet!

Ajattelin myös vinkata, että Bella-blogien facebook -sivuilta voitte muuten bongailla aina muissakin blogeissa käynnissä olevia arvontoja. Niin, ja arvotaanpa tuolla facessakin välistä jotakin. Eli kannattaa käydä tykkäilemässä!

Jauhelihakastiketta, sitä oli tänään poikien toivelistalla. Keittiöön siis! Sitten vaunulenkille ja titityytä kuuntelemaan. Illaksi on sovittuna reippailutreffit ystävän kanssa.
Pyhät yöunet, tehdään tästä tapa!

Kaikkea hyvää kunkin keskiviikkoon!

 


{ sweet sunday morning }

03.3.2013

Maisemat ovat lumiset kuin postikorteissa konsanaan. Ja sehän ei tiedä muuta kuin lumitöitä! Ulkona aamu valkenee kauniin sinisenä ja kylmän sävyisenä. Sisällä on tunnelmallista aloitella viikonlopun viimeistä kera lämmittävän tulen ja maittavan aamupalan. Sana raukea kuvaa parhaiten tunnelmaa.

Kaunista sunnuntai aamua!


{ fredagsmys }

01.3.2013

Kaminan lämpö, iloinen huuliharppumusiikki (!), kaamea läjä karkkia ja koko perhe kasassa. Onhan siinä myyssiä jo yhdelle perjantai illalle.
Tämän sokeriannoksen jälkeen päästään luonnollisella aasinsillalla huomiseen arvontaan. Pysykää siis kuulolla!

Nyt minä rojahdan hetkeksi sohvalle tekemättä yhtään mitään.
Rentoa perjantai iltaa kaikille!


{ hyvää huomenta maaliskuu }

01.3.2013

Maaliskuun ensimäiseen on herätty. Kevät tulee, ihanaa!
Helmikuu meni niin, etten ehtinyt edes huomata! Maaliskuussa mulla onkin tarkoitus palauttaa itseni maanpinnalle, ja saada taas elämä “raiteilleen”. Sumun tilalle kaipaankin nyt valoisaa mieltä ja sisäistä auringonpaistetta.
Maaliskuussa vietämme mieheni kanssa syntymäpäiviä, juhlimme Pikku K:n kastejuhlaa, naistenpäivää, pääsiäistä ja kesäaikaan siirtymistä.

Blogin suhteen toiveissa on vireä kuukausi. Toivon myös jonkinlaista edistymistä remppajutuissa, ja sitämyöden sisustusaiheita blogiinkin. Tiedossa on kivoja arvontoja, ja keväistä hypetystä. Aiheeseen puutarha sukelletaan myös mitä todennäköisemmin tässä kuussa!

Kohti valoa, kohti aurinkoa – kohti kevättä!
Mitä ihaninta perjantai aamua jokaiselle!


{ fresh baked bread }

24.2.2013

Noustiin aamulla vauvelin kanssa jo neljän aikaan, joten ei ollut homma eikä mikään leipoa tuoretta leipää aamulla kotiutuvalle miehelle. Ei ehkä varsinaista aamupalaleipää, mutta hyvää joka tapauksessa. Kokeilkaa vaikka sunnuntaiaterian lisukkeeksi.
Kirsikkatomaatteja, oliiveja, sormisuolaa, tuoretta rosmariinia ja paljon oliiviöljyä!

6 dl vettä
pussi kuivahiivaa
1 tl suolaa
1,5 dl oliiviöljyä
n. 10-12 dl vehnäjauhoja

Alusta taikina ja anna sen kohota. Pyöritä taikinasta 6-8 leipää, ja painele ne uunipellille leivinpaperin päälle. Anna leipien jälleen kohota hetki, jotta saat pääliset painettua tarpeeksi syvälle.
Töki mustia kivettömiä oliiveja sekä kirsikkatomaatin puolikkaita taikinaan, sivele pintaan oliiviöljyä ja ripottele päälle kunnolla sormisuolaa.

Paista 225°C / 15-20min
Sivele leipien pintaan heti uunista ottamisen jälkeen tuoreella rosmariinilla maustettua oliiviöljyä.

Maistuu taivaalliselle heti tuoreeltaan, mutta ei jää vanhenemaan kovinkaan pitkäksi aikaa. Puolikaskin satsi riittäisi – mikäli ei olisi niin kovin perso kaikelle herkulle.

Kepeää sunnuntaita!

 

 


{ jatkoajalla }

21.2.2013

Päivät vilisevät ohi, ja välillä tuntuu, että ei oikeastaan ehdi edes hypätä jokaiseen mukaan. Kaipa se vain kuuluu nyt tähän tilanteeseen. Toisaalta olen koittanut tietoisesti palauttaa itseäni arkitodellisuuteen, ja tsempannut myös remonttifiilistä jälleen käyntiin. Maalailua ja pientä paikkailua, sekä hiomista. Aina kun kädet ovat vapaana, yritän saada tehtyä tuhat ja yksi asiaa. Mies taitaa jo olla kyllästynyt päättömään sinkoiluuni paikasta toiseen.

Koitan päivittää jotakin remppakuvia, ja laittaa blogiinkin uusia nurkkia, kunhan saadaan jotain valmiimmaksi. Nyt ei ollut muita kuin iänikuisia tulppaaneja kuvitukseksi.

Niin juu, otsikko?! Nuukapussi nauttii kukistaan mahdollisimman pitkään. Nuupahtaneet ja keltalehtiset tulppaanit jaksavat vielä pari lisäpäivää lyhyeksi leikattuna ja ilman lehtiä.
Kenties ensikerralla jotain järkevämpää juttua…
Nyt: Moi!

Aurinkoa!