{ helmikuun instapoimintoja }

27.2.2014

Niin se vain tekee loppuaan, nimittäin helmikuu! Lyhyt kuukausi, jonka jälkeen aletaan jo ihan virallisestikin olla keväässä! Maaliskuussa on laskiasta, naistenpäivää – ja sitten ne synttärit… Huh. Niin, ja siirrytään kesäaikaan!

Tässä joitakin poimintoja helmikuun instagramsaldosta tähän menessä. Paljon on mahtunut juttuja tähänkin tynkäkuuhun, ja varmaan vielä jotain muutakin mahtuu.

Olkkarin katto saatin tänään maalattua viimeiseen kertaan (toivon!), ja illalla otetaan kevennykseksi varaslähtö viikonloppuun. Aion käpertyä lämpimään kainaloon sovannurkkaan, ja nautiskella vaikka vain sitä kattoa tuijotellen. Mies tosin lupasi taikoa meille jotain herkkujakin, että onhan sitä siinäkin ajanvietettä. Nam!

Suloista iltaa teillekin. Hyvällä mielellä kohti helmikuun viimeistä!

i1 i2 i3 i4 i5

Enemmän helmikuun kuvia löydät täältä.

Halipusimoimoi! ❤


{ baking day }

19.2.2014

Erikoinen talvilomaviikko, kun lunta ei näy missään! Perinteiset lumiriennot jäävät tältä talvelta vähiin, kurahousujen polvet kuluvat sitäkin enemmän. Mutta olin jo aikoja sitten ehtinyt luvata pikkumiehelle, että hiihtolomalla leivotaan pullaa, ja siihen ei onneksi lunta ja hankia tarvittu. Ainoastaan kunnolla voita ja sokeria!

Tänään oli siis leivontapäivä! Tuli tehtyä pullaa ja muitakin herkkuja, kahviteltua useampaan otteeseen, ja toki remonttikin sai taas osansa, vaikka lätkämatsi toi lisää taukoilua päiväohjelmaan. Eteisen kattokin sai toisen maalikerroksen, enkä malta olla miettimättä, miten suuren muutoksen kyseinen huone on kokenut!. Illalla sitten lattioiden maalaukseen, kun pikkuväki pääsee höyhensaarille

baking day 10

Nyt mamma pesee maalit ja taikinat (kiva yhdistelmä) käsistään ja vetää rikoot jalkaansa. Salille mars! Se olis rinta ja haukkari tänään vuorossa!

bakingday

Leppoisaa puolenviikon iltaa!


{ viikonloppu vapaalla }

16.2.2014

Perjantaiaamun pakatako, vai eikö pakata -pohdinta päättyi lopulta siihen, että löin kimpsut ja kampsut kasaan, ja tungin itseni mukaan mieheni työmatkalle. Lapset viikonlopuksi mummulaan, ja kaksin kohti pääkaupunkiseutua. Pari yksinäistä iltaa hotellihuoneessa, pyjama, Midsomerin murhat -ja paljon unta. Ei se ehkä lopulta huonoakaan tehnyt!

Nyt pitäisi purkaa koko porukan laukut, ja iskeä pyykkikasan kimppuun. Onhan sitä siinä yhdelle sunnuntai-illalle!

IMG_6049!IMG_6054!IMG_6028!IMG_6014!IMG_6040!

Uuteen viikkoon levänneenä ja täynnä uutta intoa, eikös!?

Ihanaa sunnuntai-iltaa teille!


{ sunday snapshots }

09.2.2014

Sunnuntaiterkut!
Ehdin jo epäillä, loppuuko tämä viikko laisinkaan, mutta niin se vain on edennyt sunnuntaille asti! Harmaata ja vesisadetta, se taas toistaiseksi siitä talvesta. Huomaan, että pää kaipaa taas valoa ja auringonpaistetta, jopa silläkin uhalla, että pakkasmittari heittäisi pariinkymmeneen. Jotenkin hektinen viikko takana. Pitäisi nollata, meditoida itsensä tyyneksi ja valmistautua uuteen putkeen. Tänään se sunnuntain joutilaisuus ja raukeus, ei vain tunnu saavuttavan minua. Tai sitten olen liiankin raukea, tänään tuli nimittäin nukutta pitkästä aikaa yhdeksään asti! Pienin tekee edelleen hampaita, ja sekös on valvottanut viime aikoina koko taloa. Univelkaa kai kaksihampaisella itselläänkin, kun nukkui yli 14 tuntia! 🙂

sunday 2

Olen tässä yrittänyt herättää nukkuvaa sisustusintoani erilaisten katalogien avulla. Ideoita sinne tänne, kuten tähän yläkerran aulaan, josta muodostui jonkinlainen kaatopaikka.;Kun huonekaluille ei keksitty muuta osoitetta, ne kannettiin tänne. Divaani ja kirjahyllyt vain kaipaisivat jotakin seurakseen. Kenties matto lisäisi aulatilan viihtyvyyttä. Valaistus pitäisi hoitaa kuntoon, ja pintojen viimeistely saattaa päätökseen. Mutta miten se auringonvalon puute saikin taas sisustelufiiliksen sammumaan! Aloin kuitenkin pohtia toista taktiikkaa: Entä jos sisustelisi ja laittaisi paikat kuntoon nyt harmaina päivinä, ja sitten kun aurinko taas herää levostaan, voisi nauttia työnsä tuloksesta! Ei ollenkaan huono idea!

sunday 3

Sisustusmietosten lisäksi tähän viikonloppuun on mahtunut paljon muutakin. Eilen vietettiin nimittäin puuhääpäivää! Tosin ihan kotona, ilman sen isompaa juhlintaa, mutta kuitenkin. Rakas puolisoni muistutti minua myös siitä, että jäljellä on enää kuukausi, ennen kuin alan käymään neljättäkymmenettä. (Masentava sanavalinta, josta annoinkin välittömästi kritiikkiä!) Pitää ehkä tehdä tästä ikimuistoinen kuukausi! 🙂

sunday 4

Ai niin. Yritin eilen instailla teille kuvia lauantai-illan ptsaherkutteluista, ja muusta hääpäiväfiilistelystä, mutta puhelimeni oli toista mieltä. Onko teillä muilla iPhonen käyttäjillä välillä instagramin kanssa ongelmia?  Omani sammutta instan usein jossain kohtaa kuvien julkaisuyritystä. Nyt minua onkin suuresti alkanut ärsyttämään tuo puhelimeni yhteistyöhaluttomuus, ja sisustusjuttujen lisäksi olen pähkäillyt uuden puhelimen hankintaa.


{ kiitos }

01.2.2014

Oli ihan pakko kiittää teitä vielä tuosta eilisen postauksen vastaanotosta!
Ihanan positiivisia ja rohkaisevia kommentteja jätitte, ne merkitsee mulle tosi paljon! Kuten varmasti voitte kuvitella, se vaati (varsinkin kuvien julkaisemin) itseltäni aika paljon rohkeutta. 🙂

Mulla on ollut tänään siivouspäivä. Siis sellainen oikea siivouspäivä! Olen tyhjentänyt huoneet lattiasta kattoon ja kuurannut kaiken mahdollisen. Urheilusta käy kuulkaa tämäkin! Itse asiassa, en edes muista, koska olisin viimeksi pessyt yläkerrassa lattiat. Joskus syksyllä! Huh, meillä on kyllä ollut tosi ****aista! Jotenkin vaan toi pimeys ei yhtään innostanut siivoamiselle, joulut ja muut juhlittiin hämärässä. Nyt viime aikoina on ollut vain niin kiire, etten ole muka ehtinyt siivota. No, niin ja näin, ilmoitin jo muutama päivä sitten kanssa-asukeille, että lauantaina mä käännän koko talon. Onneksi yöllä tuli lunta, ja pojat pääsivät lumitöihin! 😉

kiitos 3 kiitos kiitos2

Siivouspäivän palkan ostin jo eilen. En nimittäin voinut jättää marketin tiskiin kahta nippua oransseja ranunculuksia, koska ajattelin, että tiukassa kumilenkkipaketissa niiden varret olisivat lauantaina jo ihan mössöä. Pari nippua tulppaaneja sekaan, ja siitähän tuli oikein kaunis kimppu!

Nyt vielä ruokaostoksille ja illalla on kuulemma sohvatreffit Netflixin kera. Sopii mulle!
Niin, ja toivomanne Netflix -postaus on muuten “jo” työnalla!

Ihanaa lauantain jatkoa teille!!!


{ olen lähdössä treffeille }

30.1.2014

Instan puolella aamulla hehkutinkin vuosipäivän kunniaksi saamaani suurta kukkapuskaa. Tarkemmin sanottuna tänään tulee seitsemän vuotta siitä, kun mentiin mieheni kanssa kihloihin. Nämä tälläiset vuosipäivät ovat oikeastaan mukava lisä arjen keskelle. Jokin syy katkaista lapsiperheen arkea ja ottaa sitä kuuluisaa parisuhdeaikaa – aikaa aikuisten kesken. No, tänään mennään siis jälleen hoitamaan parisuhdetta ja nauttimaan ihan vain toisistamme. Niin, ja leffasta. Tylsiä ja vanhoja kun ollaan.

Anyway, ihan kiva välillä vaihtaa kotiverkkarit pois jalasta, ja unohtaa pyykkirumba hetkeksi. Sujautin juhlan kunniaksi vihki- ja kihlasormuksenkin sormeeni, ei ole tullut muutamaan vuoteen pidettyä! Ai miksi?! No, kun en ole ollut koruihminen. Mutta musta on taitanut kasvaa sellainen pikkuhiljaa. Esim. näitä Pernille Corydonin korviksia ja kaulakorua (blogin kautta saadut) käytän nykyään jatkuvasti. Korviksia en itse asiassa ole tainnut ottaa korvistani pariin kuukauteen!

treffeille 3 treffeille 4treffeille 2saappaattreffeille 1eteinen

En tiedä, onko eteinenkään näyttäytynyt tästä kulmasta, mutta tosiaan katto ja lattia kaipaavat yhä maalia, monta muutakin juttua on vaiheessa. Nyt kuitenkin kevätaurinko antaa tähänkin projektiin taas uutta puhtia, eli eiköhän nekin siitä!

Jees, mutta nyt mä valmistaudun treffeille! Hauskaa iltaa teillekin!


{ arkea }

29.1.2014

Joudun jälleen pahoittelemaan pientä blogihiljaisuuttani. Vaikka synttärikekkerit juhlittiin vähin valmisteluin, tuntuu, että tämän juhlasuman jälkeen toipumiseen menee sitten sitäkin enemmän aikaa. Olen oikeastaan nauttinut arjesta pari päivää oikein kunnolla!

Pariin päivään on mahtunut paitsi treeniä, myös ihan tavallisia ja tylsiä kotitöitä. Lääkäri ja neuvolareissua, juoksevien asioiden hoitamista jne. Eilen lilluttiin koko perhe päivän verran kylpylässä, nautittiin vain toistemme seurasta – otettiin rennosti. Tänään selvitellaan jälleen pyykkivuoria, tehdään arkiruokaa ja lämmitetään. Jälkimmäistä onkin saanut tehdä viime aikoina ihan kunnolla. Eilen illalla käperryttiin viluisena peittojen alle, kun talo oli ollut koko päivän ilman kipinävahtia.

Eli, ihan tavallista elämää, juuri sitä parasta mahdollista!
Koitan vastailla kommentteihinen myös, välittömästi kun saan hetken rauhan, ja ajatus mahtuu kulkemaan vapaasti. Tänään raivailen leluja ja irtorojua paikoilleen, ainakin yritän päästä vaatehuoneen kimppuun ja illalla rojahdan pahnoille niin aikaisin, kuin suinkin vain mahdollista. Päivääni piristää yhä Klaaran synttärikimppu. Hyviä puolia kylmässä ja vetoisessa vanhassa talossa on tämä kasvien ja kukkien säilyvyys! 🙂

kimppu 1kimppu3kimppu2

Aurinkoisin ajatuksin!


{ tulossa synttäreitä }

23.1.2014

Klaara täyttää huomenna kokonaisen vuoden. Viimeisen viikon olen ollut jotenkin tosi herkkis, tirautellut kyyneleitä ja muistellut viime tammikuun paukkuvia pakkasia. Varmaan aika luonnollista, kyllähän nämä lasten syntymäpäivät on myös äideille suuria juttuja.Me juhlitaan synttäreitä sunnuntaina, aika perinteisesti ja pienimuotoisesti. Tarjoilujenkaan suhteen en ole vielä ihan varma, mä yleensä saan ne ideat siinä vaiheessa, kun just ehtii vielä toteuttamaan. Mutta ei stressiä, tässä on nyt sen verran paljon ollut juhlia lähiaikoina (5v. synttärit ja joulu), joten yhdet kahvikekkerit menee kyllä omalla painollaan.

1-1 3-1

Myös hiukan toisenlaisia synttäreitä juhlitaan tulevana viikonloppuna. Vihjasinkin teille tulevasta mannekiinikeikastani, ja tosiaan huomenna olisi tarkoitus olla esittelemässä me & i:n uutta mallistoa merkin 10v. synttäreillä. Mallisto esitellään nyt siis myyjille, ja se tulee myyntiin ensi viikolla. Ihan sentään potkuhousuihin ei minua ja muutamaa muuta kollegaani (Johanna, Elisa ja Minttu) survota, vaan lähinnä esittelemme me & i:n naisten vaatteita. 🙂

me&i

Yläpuolella muutama kuva uudesta mallistosta. Pääkalloteeppari ja harmaa neuletakki, ovat ainakin mun mieleen. Lupaan laittaa teille myös juhlasta jotain juttua.  Ja, jos tää oli joku vedonlyöntisivusto, niin nyt vois miettiä kertoimia vedolle pysynkö pystyssä, vai kaadunko! 🙂


{ instaviikkoa }

16.1.2014

Me ollaan elelty vähän kuin viikonloppua keskellä viikkoa. Mutta sitähän se on, kun työajat ovat epäsäännölliset ja viikkorytmi hiukan perinteistä kiemuraisempi.
Instan puolelta kokosin hiukan kuvasaldoa alkuviikon tapahtumista ja jutuista. Paljon on mahtunut pariin päivään. On käyty kasvohoidossa ja treenattu, laitettu kynnet kuntoon ja leivottu. Siivousta ja kauppareissua, hammastarkastusta ja pyykinpesua. Tätähän se arki on!

instaviikko

Mutta nyt mä lähden vähän kaupoille, eli autonnokka kohti kaupunkia! Palataan ihanat!


{ pinkit pöksyt }

13.1.2014

Tiedän, että on ehkä vähän pöhköä ylihehkuttaa tätä talvea, mutta en mahda innostukselleni mitään! Tänään nukuin hiukan pidempään, ja heräsin vasta kahdeksan jälkeen. Huh, ei ollut enää pimeää ja tunnin päästä siitä paistoi aurinko! Siis aurinko! Voi ihanuus, mikä valo! Ihan kuin olisi saanut uuden elämän!
Aamupäivällä tehtiin lasten kanssa kauppareissu, ja täytyy kyllä myöntää, että tuollainen 17 astetta pakkasta tuntuu näin äkkiseltään aika kylmältä. Toisaalta, tulin miettineeksi, että pitää varmaan hankkia uudet aurinkolasit! Taidan mielummin palella, kuin elää pimeässä!
Mutta jos nyt jätetään tämä ilmoista puhuminen ja löpistään jostakin muusta: Tavis arkipäivä. Piristyksenä pinkit pöksyt , ne vanhat kirkuvan korrallit, jotka haalenevat jokaisen pesun jälkeen. Ovat kuitenkin edelleen yhdet lempparihousuni, arkipäivän piristys!

maanantaina6maanantaina9maanantaina8maanantaina3maanantaina2maanantaina

Tänään on tälläinen rento hengailupäivä. Lastenohjelmia ja pikkuisen kotitöitä. Tämä blogikin nyt jotenkin ryttyilee, jättää kuvien väliin ihme aukkoja, eikä oikein suostu yhteistyöhön. Maanantai kai silläkin! Eli, otan vinkistä vaarin, ja jätän blogin nyt hetkeksi rauhassa heräilemään uuteen viikkoon. Samoin teen itse, ja tehkää tekin!

Leppoisaa ja aurinkoista maanantaita!