Joku on ehkä saattanut huomata heikkouteni erilaisiin lampaantaljoihin. Pidän niiden pehmeydestä, ja taljojen tuomasta tunnelmasta. Talja tuntuu lämpimältä takamuksen alla, ja pehmeältä paljaisiin varpaisiin esimerkiksi sängyn vieressä tai saunan pukutilassa.
Olen haaveillut hankkivani ruokapöydän ääreen uudet tuolit, mutta koska kaikkea ei voi saada kerralla (tai minä ainakaan en voi), piti vanhat tuolit verhota enemmän omaa silmää miellyttäviksi. Mikäs sen helpompi, varsinkin näin talviaikaan, kuin heittää tuoleille pehmeitä taljoja. Ei samanlaista jokaiseen, vaan rennon huolettomasti erilaisia taljoja ja tekstuureita sekoitellen.
Muistatte ehkä postaukseni joulua kotiin. No, tuolloin tosiaan yhteistyön myötä kävin kuvaamassa jouluisia suosikkejani Anttila-tavaratalosta, ja yhtenä suosikkinani mainitsin Anno-lampaantaljan. Tuo talja jäi tuolloin kummittelemaan mieleeni, sillä se oli luonnossa todella kaunis. Vaan en raaskinnut ostaa sitä. Mietin ja mietin, harmittelinkin jo hiukan. No, tänään suuntasin Anttilaan ihan muissa asioissa. Mietin, josko ostaisin kuitenkin taljan itselleni ikään kuin joululahjana. Palkkiona syksyn puurtamisista ja pienenä bonuksena keittiön viihtyvyyten. Josko, onhan ne taljat aika hintavia….
Ja, mikä ihana yllätys siellä Anttilassa olikaan! Talja, jonka normaalihinta on 69,90€ oli nyt alennuksessa hintaan 49,90€! Mukaanhan se lähti, sen enempää asiaa en enää pohtinut! Ei se ehkä ihan niin täydellinen ole, kuin Homenordista ostettu pitkäkarvainen talja, mutta hintaansa nähden aivan uskomattoman kaunis!
Yllä olevassa kuvassa vasemman puoleinen talja on se Homenordin, valkoinen ja vaaleanharmaa ovat Ikeasta, ja näitä Ikean taljoja meillä onkin sitten enemmänkin.
Nyt vanhat tuolit näyttävät hurjan kauniilta, ja sommittelu on tasapainoinen erilaisten taljojen ansiosta. Omaan silmääni keittiö on tareeksi jouluinen nyt, sen enempää ei koristeita tai muutakaan tarvita.
Eilinen lumi suli yön aikana pois, joten viikonloppu alkakoot taas mustissa ja kuraisissa merkeissä. Ehdin eilen jo hehkuttaa, että postilaatikon löysi ilman taskulamppua. Ei auta muu kuin jatkaa taskulampun kanssa kulkemista ja lumen odottelua.
Joka tapauksessa, suloista perjantaita!



















































